خیابان پنجم نیویورک گران‌ترین منطقه خرید جهان نام گرفت

میانگین قیمت یک نقطه در خیابان پنجم بالا در نیویورک نسبت به قبل از شیوع کووید، ۱۴ درصد افزایش یافته است

اپل، آرمانی، بولگاری، کارتیه، دولچه گابانا، گوچی، پرادا و رولکس تنها تعدادی از نشان‌های تجاری بزرگی‌اند که در این خیابان فروشگاه دارند-Credit STAN HONDA / AFP

خیابان پنجم در منهتن نیویورک یکی از خیابان‌های کلیدی و بورس فروشگا‌ه‌هایی است که اجاره‌ آن‌ها در سطح جهان جزو گران‌ترین‌ها به شمار می‌رود. این خیابان در آخرین رده‌بندی جهانی، از معروف‌ترین منطقه تجاری هنگ‌کنگ نیز بالاتر قرار گرفته است.

به گزارش بلومبرگ، بخشی از خیابان پنجم منهتن اینک به عنوان گران‌ترین منطقه خرید در جهان رده‌بندی می‌شود؛ چرا که اجاره‌ها از قبل از همه‌گیری هم بالاتر رفته‌اند.

بنا به گزارش Cushman & Wakefield Plc، بخشی از خیابان پنجم بالا بین خیابان‌های ۴۹ و ۶۰، بالاترین میانگین اجاره‌‌بها را به خود اختصاص داده است. انعطاف‌پذیری و بازیابی قدرت پس از رکود ناشی از همه‌گیری، همراه با قدرت دلار آمریکا، به این منطقه کمک کرد تا از جایگاه دوم در این رده‌بندی تا قبل از شیوع کووید-۱۹، به صدر فهرست مناطق خرید سراسر جهان برسد.

خیابان پنجم ابتدا تنها یک گذرگاه باریک بود، اما بعد از سال ۱۹۰۸، بخش جنوبی آن تا سنترال پارک گسترش یافت. ساختمان‌های بین خیابان‌های ۳۴ و ۵۹ که تا اواخر قرن بیستم عمدتا مسکونی بودند، به مراکز تجاری تغییر کاربری یافتند. در دهه ۵۰، بخشی از خیابان پنجم یکی از گران‌ترین خیابان‌های خرید در جهان بود. در اوایل قرن بیستم، بخش بین خیابان‌های ۵۹ و ۹۶ در طول سنترال پارک به دلیل تمرکز بالای عمارت‌های مجلل به «راسته میلیونر‌ها» ملقب شد.

آدیداس، اپل، آرمانی، بولگاری، کارتیه، دولچه گابانا، گوچی، پرادا، رولکس، تیفانی، ویکتوریا سیکرت، والنتینو و ورساچه تنها تعدادی از نشان‌های تجاری بزرگی‌اند که در این خیابان فروشگاه دارند.

منطقه «تیم سا توی» (Tsim Sha Tsui) هنگ‌کنگ دومین نقطه گران‌قیمت جهان شد و پس از آن خیابان‌های «مونته ناپلئونه» (Montenapoleone) در میلان، خیابان «نیو باند» (New Bond) لندن و خیابان «شانزه لیزه» (Champs-Élysées) پاریس قرار گرفتند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با رکود اقتصادی ناشی از همه‌گیری، اجاره‌بهای فضاهای خرده‌فروشی و فروشگاه‌ها در سطح جهان به‌شدت کاهش یافت؛ اما آمریکا ثابت کرد که منطقه‌ای با بیشترین توانایی بازیابی در این زمینه است و از سیاست‌های مالی و هجوم قدرت خرید به بازارهای خاصی مانند هیوستون و آستین تگزاس سود می‌برد. بر اساس رتبه‌بندی Cushman & Wakefield، ناحیه «ریور اوکز» هیوستون بیشترین رشد اجاره‌بهای قاره آمریکا از قبل از کووید تاکنون را داشته است.

در ایالات متحده، اجاره‌بهای فروشگاه‌های خرده‌فروشی اکنون ۲۵ درصد بالاتر از میزان اجاره‌بها قبل از همه‌گیری است. بر اساس این گزارش، میانگین قیمت یک نقطه در خیابان پنجم بالا در نیویورک نسبت به قبل از شیوع کووید، ۱۴ درصد افزایش یافته است.

منطقه آسیا-اقیانوسیه و نیز اروپا، خاورمیانه و آفریقا هنوز به طور کامل از رکود خارج نشده‌اند. در حال حاضر اجاره‌بها در منطقه تیم سا توی هنگ‌کنگ ۴۱ درصد کمتر از میزان قبل از همه‌گیری است.

بیشتر از زندگی