در کمتر یک ماه بیش از سه میلیون نفر از «موسم ریاض» بازدید کردند

در این رویداد دوماهه در پایتخت عربستان سعودی همه چیز حول محور سرگرمی می‌چرخد و شامل برنامه‌هایی مانند نمایش، کنسرت و رویدادهای دیگر هنری خواهد بود

«موسم ریاض» از جمله رویدادهایی است که به دنبال چشم‌انداز عربستان سعودی ۲۰۳۰ شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، قصد دارد با هدف تقویت فعالیت‌های اقتصادی و توریستی با تمرکز بر گردشگری غیرمذهبی، درهای این کشور را به روی مسافران بین‌المللی باز کند.

این رویداد دوماهه یک جشن سراسری در پایتخت عربستان سعودی است که در آن همه چیز حول محور سرگرمی می‌چرخد و شامل برنامه‌هایی مانند اجرای نمایش‌ها، کنسرت‌های موسیقی و رویدادهای هنری دیگر خواهد بود.

امسال «موسم ریاض ۲۰۲۲» عربستان سعودی با وعده «فراتر از تصور» بازگشته است؛ در ۱۵ منطقه متفاوت که برنامه‌های بین‌المللی متنوع و متفاوتی از سراسر جهان ارائه می‌دهند. 

ترکی الشیخ، رئیس هیات‌مدیره اداره کل سرگرمی، در حساب رسمی توییتر خود نوشت: «در کمتر از یک ماه، با حمایت و برنامه‌ریزی رهبر الهام‌بخش خود، ولیعهد، به بیش از سه میلیون بازدیدکننده در موسم ریاض رسیده‌ایم، و آنچه در راه است، بزرگ‌تر و فراتر از تصور است.»

پس از آغاز به کار رویداد در ۲۱ اکتبر، تعداد بازدیدکنندگان در عرض یک هفته به یک میلیون نفر رسید و پس از گذشت ۱۶ روز، در هفتم نوامبر به دو میلیون نفر رسید. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«موسم ریاض» در نسخه جدید خود ۱۵ منطقه دارد که هر یک ویژگی و سرگرمی خاصی دارند. از برجسته‌ترین بخش‌ها، می‌توان به منطقه «دنیای بلوار» اشاره کرد که فرهنگ و حال‌وهوای چندین کشور را در سراسر جهان تداعی می‌کند. ایالات متحده آمریکا، فرانسه، یونان، هند، چین، اسپانیا، ژاپن، مراکش، مکزیک و ونیز ایتالیا با رستوران‌ها و بازارها، هنر و فرهنگ و ویژگی‌های ملی خود را به نمایش می‌گذارند.

امسال، بلوار ریاض‌سیتی میزبان ۲۵ نمایش بین‌المللی و داخلی، از جمله هفت نمایش سعودی، مثل نمایش‌های «فیلسوف» و «تیر شعله‌ور» است. 

این منطقه به چندین بخش برای سرگرمی‌های مختلف تقسیم شده است؛ از جمله موسیقی برای دوستداران موسیقی، استودیوهایی برای دوستداران هنرهای تجسمی، شهر برفی آوالانچه، و تروکادرو با بیش از ۵۰۰ بازی ویدیویی.

کنسرت‌های موسیقی از جمله فعالیت‌هایی است که با استقبال عموم بازدیدکنندگان روبه‌رو شد، و از جمله می‌توان به شب محمد عبده، خواننده سرشناس عرب، اشاره کرد. 

بزرگ‌ترین دریاچه مصنوعی جهان نیز در «دنیای بلوار» قرار دارد و بازدیدکنندگان می‌توانند برای نخستین بار در شهر ریاض، لذت زیردریایی‌سواری را تجربه کنند. علاوه بر آن، تله‌کابین این منطقه با ظرفیت حداکثر سه هزار بازدید در هر ساعت، به علاقه‌مندان این سرگرمی اجازه می‌دهد تا بین مناطق مختلف بلوار ریاض‌سیتی و مناطق همسایه حرکت کنند.

بیشتر از سفر