هجوم گسترده نیروهای سرکوب به مهاباد

ویدیوهای کوتاه منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد نیروهای سرکوب جمهوری اسلامی شامگاه شنبه به شهرستان مهاباد، در استان آذربایجان غربی، حمله کردند. بر اساس ویدئوهایی منتشر شده در محلات مختلف شهر صدای ممتد رگبار گلوله‌ها شنیده می‌شود.

سازمان حقوق بشری ههنگاو در آخرین گزارش خود از کشته شدن چهار معترض دیگر در جریان اعتراض‌های این شهر خبر داد.

همزمان و در ادامه اعتراض‌های شبانه مردم ایران علیه جمهوری اسلامی، شامگاه شنبه معترضان در سنندج و سقز با تجمع مجدد در خیابان‌ها و برپا کردن آتش، علیه نظام جمهوری اسلامی شعار دادند.

برخی از گروه‌ها و فعالان سیاسی نیز در اعتراض به سرکوب گسترده در مهاباد و پیرانشهر، فراخوان به تجمع در ساعت چهار عصر روز یکشنبه ۲۹ آبان‌ماه داده‌اند. این فراخوان با نام «فراخوان ملی» در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

روزنامه گاردین روز شنبه به‌نقل از منابع خود نوشت در پنج روز گذشته، استفاده نیروهای جمهوری اسلامی از سلاح‌های مرگبار بیشتر شده است؛ به‌گونه‌ای‌که از روز سه‌شنبه تاکنون، دست‌کم ۲۵ معترض در شهرها و مناطق مختلف کردستان کشته شده‌اند.

علی کریمی، کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال، که در هفته‌های اخیر بارها با معترضان اعلام همبستگی کرده است بامداد یکشنبه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی اینستاگرام از مردم همه شهرهای ایران خواست به یاری معترضان در مهاباد بشتابند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

علی کریمی همچنین در پیامی در توییتر نوشت: «تانك برای مقابله با مردم دست خالی؟؟؟ ننگ بر شما!»

مسیح علی‌نژاد، روزنامه‌نگار و فعال اجتماعی، نیز با انتشار تصویری از اعتراض‌های مردم مهاباد از تمامی مردم ایران خواست برای ابراز همبستگی و کم کردن فشار سرکوب حکومت به خیابان‌ها بیایند.

در همین حال، «کمپین حقوق بشر در ایران» بامداد یکشنبه حکومت جمهوری اسلامی را متهم که وارد یک جنگ تمام‌عیار با مردم خود شده است.

به‌نوشته «کمپین حقوق بشر در ایران»، نگرانی‌ها از وقوع یک کشتار بی‌سابقه در شهرهای کردنشین، به‌‌ویژه مهاباد بالا گرفته است.