آزمون به بازی انگلیس نمی‌رسد؟

گمانه‌زنی‌ها درباره ترکیب تیم ملی در بازی اول جام جهانی و حضور مهاجم بایر لورکوزن

سردار آزمون تنها بازیکنی بود که مقابل تونس بازی نکرد و این احتمال غیبتش مقابل انگلیس را تقویت می‌کند- REUTERS/Suhaib Salem

آخرین بازی تدارکاتی تیم ملی ایران پیش از شروع جام جهانی، با شکست دو بر صفر مقابل تونس به پایان رسید. این مسابقه به درخواست کارلوس کی‌روش پشت درهای بسته بود تا مربیان رقیب به کمترین اطلاعات ممکن از برنامه‌هایش دست پیدا کنند. عکس‌های محدودی که از این بازی منتشر شد، نشان می‌دهد که کی‌روش برای سردرگمی بیشتر آنالیزورهای رقیب، شماره بازیکنان تیم ملی را هم تغییر داده بود.

تنها خبری که فدراسیون فوتبال منتشر کرد، دقایق بازی هرکدام از بازیکنان مقابل حریف آفریقایی بود. کی‌روش در هر نیمه از ترکیب متفاوتی استفاده کرد و علیرضا بیرانوند تنها بازیکنی بود که تا دقیقه ۶۰ در زمین ماند و بعد از آن جای خود را به حسین حسینی داد. با این حال اطلاعات تکمیلی این بازی به رسانه‌ها کمک کرد که ترکیب تیم ملی در هر نیمه تقریبا مشخص شود.

کی‌روش این بازی را با ترکیب علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، مجید حسینی، صادق محرمی، میلاد محمدی، روزبه چشمی، سعید عزت‌اللهی، علیرضا جهانبخش، احسان حاج‌صفی، مهدی طارمی و احتمالا وحید امیری شروع کرده است. در نیمه دوم هم محمدحسین کنعانی‌زادگان، شجاع خلیل‌زاده، رامین رضاییان، ابوالفضل جلالی، علی کریمی، احمد نوراللهی، سامان قدوس، مهدی ترابی، علی قلی‌زاده و کریم انصاری‌فرد بازی کردند.

گروهی بر این باورند که ترکیب نیمه اول ممکن است ترکیب اصلی تیم ملی مقابل انگلیس باشد، ولی با آنچه از کی‌روش سراغ داریم او دستش را تا لحظه آخر برای حریف رو نمی‌کند و دوشنبه هفته آینده باید منتظر ترکیب جدیدی باشیم.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سردار آزمون تنها بازیکنی بود که مقابل تونس بازی نکرد و این احتمال غیبتش مقابل انگلیس را تقویت می‌کند. مهاجم بایر لورکوزن در هفته‌های گذشته مشغول درمان مصدومیتش بود و در بوندس‌لیگا هم نتوانست بازی کند. او مدتی است که تمرینات تیمی را شروع کرده است، ولی ظاهرا کی‌روش نمی‌خواهد خطر کند و ترجیح می‌دهد این مهاجم را برای دو بازی بعدی با حداکثر توان در اختیار داشته باشد. انتظار می‌رود آزمون مقابل انگلیس تنها در صورت نیاز و در اواخر بازی به زمین برود.

بازی عصر چهارشنبه تا دقایق پایانی با تساوی بدون گل دنبال می‌شد تا اینکه داور به دلیل خطای هند جلالی درون محوطه جریمه، پنالتی اعلام کرد و به این مدافع کارت قرمز نشان داد. ایران با یک بازیکن کمتر در ادامه بازی گل دوم را دریافت کرد تا اولین شکست کی‌روش در بازگشت به نیمکت ایران ثبت شود. او در سه بازی قبلی مقابل اروگوئه، سنگال و نیکاراگوئه به دو برد و یک تساوی رسیده بود.

سرمربی تیم ملی بعد از بازی گفت: «ما از همه بازیکنان استفاده کردیم و به تمرینات خودمان در روزهای آتی ادامه خواهیم داد. فرصت خوبی بود که بازیکنان حاضر در اروپا و خارج از کشور را ببینیم. قطعا نتیجه خوبی نبود. ما گل خوردن و باختن را دوست نداریم. قبل از پنالتی فرصت‌هایی داشتیم که این فرصت‌ها را از دست دادیم. مهم‌ترین موضوع این است که توانستیم از بازی تمرینی برای آماده‌سازی پیش از دیدار برابر انگلیس استفاده کنیم.»

کارلوس کی‌روش به دلیل رفتار و پاسخش در کنفرانس پیشین مورد انتقاد هواداران فوتبال ایران است، چون در پاسخ به پرسشی درباره خفقان زنان در ایران گفت: چقدر پول می‌دهید تا به این سوال پاسخ بدهم. بازیکنان تیم ملی نیز با چهره‌های مخدوش به قطر رفته‌اند چون هواداران فوتبال ایران به حضور آن‌ها در مراسم دیدار با ابراهیم رئیسی انتقاد داشتند.

تیم ملی در این جام جهانی به سختی می‌تواند با مفهوم واقعی «تیم ملی» با مخاطبان خود ارتباط عاطفی برقرار کند. پرشمارند علاقه‌مندان ایرانی فوتبال که حتی پیگیر نتایج بازی‌های تیم ملی نیستند.

بیشتر از فوتبال