کی‌روش: انتظار داریم به مرحله دوم برویم

گفتگوی کی‌روش با این شرط انجام شده بود که به مسائل سیاسی پرداخته نشود و به‌گفته خبرنگار «ئی‌اس‌پی‌ان» فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی با این گفتگو مخالف بود

مربی پرتغالی گفت، این واقعیت که ایران هرگز از مرحله گروهی صعود نکرده است، به فشار برای افزایش انگیزه بدل می‌شود و این نکته مثبتی است- Majid Asgaripour/WANA (West Asia News Agency) via REUTERS

کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، در گفت‌وگو با شبکه «ئی‌اس‌پی‌ان» آمریکا در مورد بخت‌‌های تیمش گفت: «نظر بقیه راجع به ما برایمان مهم نیست. ما خودمان به خودمان فکر می‌کنیم. ما قدرت‌ها و کیفیت‌های خود را داریم و البته مثل همه تیم‌ها ضعف‌هایی هم داریم.»

کی‌روش به سوال مارک اوگدن، خبرنگار، پاسخ می‌داد که پرسیده بود آیا کم بودن سطح توقع از ایران باعث انگیزه بیشتر او می‌شود یا خیر؟

کی‌روش گفت‌وگو را با این شرط انجام داده بود که به مسائل سیاسی و غیرفوتبالی نپردازد و به گفته اوگدن، نفس گفت‌وگویش با این مطرح‌ترین شبکه ورزشی آمریکا، بر خلاف خواست فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران بوده است. نویسنده در مقدمه این مصاحبه به اعتراضات در ایران و خواست کنار زدن ایران از جام جهانی پرداخته و اینکه کی‌روش در این مورد اظهارنظری نکرده است؛ جز یک مورد که اخیرا در مصاحبه‌ای تاکید کرده بود مردم ایران می‌خواهند تیم ملی نماینده‌شان باشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کی‌روش در ادامه پاسخ به این پرسش گفت: «آن احساسات و نظرات مهم نیستند. نهایتا در زمین فوتبال، عملکرد عالی مهم است. ما خوب فوتبال بازی می‌کنیم و نتیجه را به خدا می‌سپاریم. این کاری است که می‌توانیم انجام دهیم.»

مربی پرتغالی گفت، این واقعیت که ایران هرگز از مرحله گروهی صعود نکرده است، به فشار برای افزایش انگیزه بدل می‌شود و این نکته مثبتی است. او گفت درون گروه، توقع از ایران، عملکردی خوب و هم‌سطح با سه تیم دیگر (آمریکا، انگلستان و ولز‌) است. کی‌روش گفت: «البته که انتظار داریم به مرحله دوم جام جهانی برسیم.»

این دستیار سابق آلکس فرگوسن، مربی نام‌آور باشگاه منچستر یونایتد، گفت که ایران از هم‌گروه شدن با انگلستان به مثابه یکی از تیم‌های قوی جهان خوشحال است؛ چنانکه از بازی‌های پیشین با تیم‌هایی مثل اسپانیا یا پرتغال خوشحال بود. کی‌روش گفت: «ما دوست داریم با بهترین تیم‌های جهان بازی کنیم، چون این زندگی ما است. ما در میان بهترین تیم‌های جهان و بهترین بازیکنان کار می‌کنیم. آنجا بودن برای ما لحظه خوشحالی است. تمام زندگیمان تلاش می‌کنیم تا به جام جهانی برسیم.»

کی‌روش در پاسخ به این سوال که آیا ایران می‌تواند باعث غافلگیری شود، گفت که با توقع بازی‌های عالی به جام جهانی می‌رود، و افزود که هدف همه تیم‌ها باید «تنها یک چیز باشد و آن ایجاد شعف، خوشحالی و غرور برای حامیان خود» است.

بیشتر از فوتبال