بازیکنانی که با کی‌روش چمدان جام جهانی را می‌بندند

بازگشت مربی پرتغالی پای رضاییان و چشمی را به تیم ملی باز کرد، ولی نورافکن موقعیتش را از دست داده است

کارلوس کی‌روش فرصت زیادی برای اعمال تغییرات در تیم ملی نداشت، با این حال، در همین زمان کوتاه تلاش کرده است تیم را به مسیری که در هشت سال اولیه‌ حضورش پیش برده بود، برگرداند. نگاه فنی مربی پرتغالی برای فوتبال ایران آشنا است و این سلیقه در فهرست بازیکنان حاضر در اردوی تیم ملی دیده می‌شود.

هرچند کی‌روش هنوز فهرست نهایی‌اش برای جام جهانی را اعلام نکرده است، ولی تقریبا قابل پیش‌بینی است که کدام بازیکنان مورد توجه‌اش‌اند و مسافر نهایی قطر خواهند شد. انتخاب کی‌روش به جای اسکوچیچ برندگان و بازندگانی دارد که سرنوشتشان با این جابه‌جایی تغییر کرد.

وقتی زمزمه بازگشت کی‌روش به تیم ملی مطرح شد، تصور می‌شد که شجاع خلیل‌زاده به‌دلیل مصاحبه‌هایش علیه این مربی در فهرست سیاه قرار بگیرد، ولی مربی پرتغالی بدون در نظر گرفتن اختلاف‌های قدیمی، مدافع العربی قطر را دعوت کرد و او در بازی دوستانه مقابل اروگوئه در ترکیب اصلی بود.

رامین رضاییان قطعا یکی از برندگان بازگشت کی‌روش است. او در دوره مربیگری اسکوچیچ هرگز به تیم ملی دعوت نشد، ولی قابل انتظار بود که مربی پرتغالی مدافع راست مورد علاقه‌اش را دوباره فرا بخواند. رضاییان به‌دلیل مشکل ویزا نتوانست به اردوی اتریش برود، ولی در بازی تدارکاتی مقابل نیکاراگوئه بازی خواهد کرد و یکی از مسافران قطر خواهد بود. او حتی این شانس را دارد که در رقابت با صادق محرمی به ترکیب اصلی تیم ملی برسد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روزبه چشمی هم مثل رضاییان از بازگشت کی‌روش خوشحال است، چرا که بعد از مدت‌ها توانست تمرین با تیم ملی را تجربه کند. چشمی از چهره‌های درخشان این فصل استقلال نبوده، ولی کی‌روش با توجه به شناخت قبلی و نیازهایش در پست‌های دفاعی تصمیم گرفته است این بازیکن باتجربه را دعوت کند و او به احتمال زیاد یکی از مسافران قطر خواهد بود، هرچند با ترکیب اصلی فاصله دارد.

امید نورافکن شاید بیش از دیگران بابت تغییر سرمربی تیم ملی آسیب دید، چرا که موقعیتش در ترکیب اصلی را از دست داد و حتی ممکن است در فهرست نهایی هم نباشد. او در دوران اسکوچیچ موفق شد موقعیتش در دفاع چپ را تثبیت کند، ولی به نظر می‌رسد که کی‌روش برای این پست بیشتر روی حاج‌صفی حساب کند.

نورافکن به‌دلیل مشکل ویزا اردوی اتریش را از دست داد و این فرصتی برای ابوالفضل جلالی بود که مقابل اروگوئه بازی کند. مدافع چپ استقلال در این بازی نمایش خوبی داشت و انتظار می‌رود که یکی از مسافران قطر باشد. کی‌روش در این پست میلاد محمدی را هم دارد.

مرتضی پورعلی‌گنجی و امید ابراهیمی در اواخر دوره اسکوچیچ به تیم ملی دعوت شدند، ولی کی‌روش حساب خاصی روی آن‌ها باز می‌کند و در دوران جدید، نقش کلیدی خواهند داشت، درست مثل بیرانوند که بعد از این تغییرات خیالش از بابت حضور در دروازه راحت است.

بیشتر از فوتبال