روزهای سرنوشت‌ساز تیم ملی پیش از جام جهانی

فدراسیون فوتبال در حال برنامه‌ریزی تدارکات نهایی تیم ملی، ازجمله یک بازی دوستانه پیش از سفر به قطر است

تیم ملی دچار این تردید است که در جام جهانی بازی خواهد کرد یا منتقدان حضور تیم ملی در جام جهانی، فیفا را قانع می‌کنند- فدراسیون فوتبال

تیم ملی دچار این تردید است که در جام جهانی بازی خواهد کرد یا منتقدان حضور تیم ملی در جام جهانی، فیفا را قانع می‌کنند. اما تیم فارغ از این تردید مشغول برنامه‌ریزی در آستانه جام جهانی است. کیفیت برنامه‌های تدارکاتی هم بسیار نازل است.

کارلوس کی‌روش در فاصله یک ماه تا شروع جام جهانی، باید تا روز جمعه ۲۹ مهر فهرست اولیه ۵۵ نفره تیم ملی ایران را به فیفا ارسال کند. این فهرست شامل کسانی است که در اردوهای اخیر تیم ملی حاضر بوده‌اند و کی‌روش بازیکنان ذخیره هر پست را هم به آن اضافه می‌کند. کی‌روش برای اعلام فهرست نهایی تیم ملی تا ۲۳ آبان فرصت دارد و باید‌ ۲۶‌بازیکن نهایی را از این فهرست اولیه انتخاب کند.

فدراسیون فوتبال هم برای مرحله آخر آماده‌سازی تیم ملی روزهای پرکاری در پیش دارد که یکی از آن‌ها تغییر کمپ ملی‌پوشان در قطر بود. مهدی محمدنبی، نایب‌رئیس اول فدراسیون به رادیو ورزش گفت: «زمین تمرین قبلی جایی بود که دورتادور آن فضای باز بود، در شرایطی که نیاز است که فضای تمرین کاملا محصور باشد تا بازیکنان و کی‌روش با خیال راحت کار کنند. در کنار هتل قبلی تیم ملی، یک مرکز خرید بزرگ وجود داشت. توجیهی ندارد که تیم ملی محل اقامتش در کنار یک مرکز خرید بزرگ باشد. همچنین باید محدودیت‌هایی برای حضور تماشاگران ایجاد شود و بازیکنان تیم ملی با آرامش هرچه بیشتر در اردو باشند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ماموریت دیگر فدراسیون فوتبال برگزاری یک بازی تدارکاتی پیش از سفر تیم ملی به قطر است. تیم‌های اروپایی اعلام کرده‌اند که به دلیل محدودیت زمان بدون بازی دوستانه وارد جام جهانی می‌شوند، ولی تعدادی از تیم‌های آسیایی مثل ایران و کره جنوبی از این الگو پیروی نمی‌کنند.

نبی درباره این بازی دوستانه گفت: «یک دیدار دوستانه در تاریخ ۱۰ نوامبر یا ۱۹ آبان با یکی از تیم‌های ملی در تهران خواهیم داشت که بعد از اینکه قرارداد آن امضا شد اعلام رسمی خواهیم کرد. پیش‌بینی ما این است که بعد از این دیدار دوستانه، یکی دو روز به بچه‌ها استراحت بدهیم که به خانواده‌هایشان برسند و ۲۲ یا ۲۳ آبان به قطر اعزام خواهیم شد.»

گفته می‌شود که تیم ملی در آن مقطع نیاز به یک حریف نه چندان سخت دارد و به احتمال زیاد با یک تیم آسیایی روبرو خواهد شد. گمانه‌زنی رسانه‌ها در روزهای گذشته این بود که حریف احتمالی تیم کی‌روش، تیم ملی سوریه است، ولی هنوز این موضوع به‌طور رسمی اعلام نشده است.

یکی از دغدغه‌های کی‌روش، مصدوم شدن بازیکنان کلیدی تیم ملی در روزهای باقی‌مانده است که می‌تواند نقشه‌های مربی پرتغالی را به‌هم بریزد. در حال حاضر سردار آزمون تنها مصدوم جدی تیم ملی است و نبی گفت که مهاجم بایر لورکوزن مستقیم به اردوی تیم ملی در قطر اضافه خواهد شد.

بیشتر از فوتبال