رقابت‌های قهرمانی فوتبال زیر ۱۴سال مرکز آسیا؛ افغانستان در برابر ایران پیروز شد

رقابت‌های قهرمانی مرکز آسیا تا ۱۹ نوامبر در تاجیکستان ادامه دارد

تیم فوتبال زیر ۱۴ سال افغانستان حین بازی با تیم ایران - @CAFAssociation/twitter

تیم ملی فوتبال زیر ۱۴ سال افغانستان، روز جمعه ۲۰ آبان، در دیدار با حریف ایرانی‌اش در رقابت‌های قهرمانی مرکز آسیا، یک بر صفر پیروز شد. این بازی در شهر حصار تاجیکستان برگزار شد. قرار است تیم افغانستان در روزهای پیش رو، به مصاف تیم‌های ملی تاجیکستان، ازبکستان و ترکمنستان برود.

رقابت‌های قهرمانی فوتبال زیر ۱۴ سال مرکز آسیا، از ۹ نوامبر آغاز شد و تا نوزدهم نوامبر ادامه خواهد داشت. در این رقابت‌ها تیم‌های ملی ایران، افغانستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان شرکت کرده‌اند. تیم افغانستان در نخستین بازی‌اش با تیم ملی ایران، با نتیجه یک بر صفر پیروز شد.

ظاهر حسنی، مربی تیم ملی فوتبال زیر ۱۴ سال افغانستان، در نشست خبری که پیش از برگزاری این رقابت‌ها برگزار شد، گفت که تیم ملی افغانستان با وجود امکانات محدود، به‌طور منظم تمرین کرده و آماده بازی قدرتمند در این رقابت‌ها است.

حسنی اظهار داشت که امکانات تیم افغانستان برای تمرین از تیم‌های حریف کمتر بوده، اما روحیه و استعداد بازیکنان امیدوارکننده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فدراسیون فوتبال افغانستان از یک سال پیش به‌دست افراد طالبان اداره می‌شود. هرچند فدراسیون بین‌المللی فوتبال تاکنون به حمایتش از این اداره ادامه داده است، اما برخی از ورزشکاران به‌ویژه زنان ورزشکار، از حیف‌ومیل منابع مالی و امکاناتی که فدراسیون بین‌المللی فوتبال برای کمک به ورزشکاران در اختیار این اداره قرار می‌دهد، خبر داده‌اند.

با بازگشت طالبان به قدرت، تیم‌های زنان از فدراسیون فوتبال افغانستان حذف شدند و فقط تیم‌های مردان در رقابت‌ها شرکت می‌کنند. طالبان در اولین روزهای تصاحب قدرت در افغانستان، اعلام کردند که ورزش برای زنان غیرضروری است و بنابراین، زنان ورزشکار از همه صحنه‌های رسمی حذف شدند.

پیش از برگزاری رقابت‌های فوتبال پسران زیر ۱۴ سال، رقابت‌های قهرمانی فوتبال دختران زیر ۱۵ سال مرکز آسیا، از ۱۹ تا ۲۶ اکتبر، با حضور تیم‌های فوتبال دختران ایران، تاجیکستان و ازبکستان در شهر حصار تاجیکستان برگزار شد، اما تیم فوتبال دختران افغانستان در این رقابت‌ها حضور نداشت.

بیشتر از فوتبال