رحیم صفوی: کشورهای خلیج‌فارس بین امنیت و رسانه‌هایشان یکی را انتخاب کنند

مشاور خامنه‌ای کشورهای منطقه خلیج‌فارس را «ضعیف» و «بدبخت» خواند

یحیی رحیم صفوی، فرمانده اسبق سپاه پاسداران، کشورهای حاشیه خلیج‌فارس را به ناامن کردن تهدید کرد و گفت که آ‌ن‌ها باید بین امنیت و رسانه‌هایشان یکی را انتخاب کنند و بدانند اگر در ایران دخالت کنند، تاوان آن را می‌پردازند.

فرمانده اسبق سپاه پاسداران در ادامه سخنان تهدید‌آمیزش علیه آمریکا، انگلستان، اسرائیل و کشورهای منطقه خلیج‌فارس، افزود: «آنچه در آینده شاهد آن خواهیم بود با آنچه تاکنون گذشته است، متفاوت خواهد بود.»

رحیم صفوی ادعای شکل‌گیری «نبردی جدید» را مطرح کرد که یک سوی آن، «جبهه استکبار به رهبری آمریکا» و در سوی دیگر، «جبهه مقاومت به رهبری ایران» قرار دارد. او سپس مدعی شد که جبهه استکبار در سه عرصه «براندازی نظام، جنگ تحمیلی و جبهه منطقه‌ای» از ایران شکست خورده است.

فرمانده سابق سپاه پاسداران خیزش سراسری مردم ایران را ناآرامی‌هایی توصیف کرد که محصول «جنگ شناختی و ترکیبی دشمن» است. او ادعا کرد «دشمنان» در آنچه او «اغتشاش» نامید، از «جاسوسان داخلی و خارجی» استفاده کرده‌اند ولی علی خامنه‌ای «با رهبری حکیمانه خود، این فتنه را درهم شکست».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رحیم صفوی در حالی چنین ادعایی را مطرح می‌کند که مردم ایران در اعتراض‌های خود، به‌طور مشخص علی خامنه‌ای را هدف قرار داده‌اند و در تجمع‌ها، به‌تناوب علیه او شعار سر می‌دهند. با این حال فرمانده سابق سپاه پاسداران مانند دیگر مقام‌های جمهوری اسلامی در سخنانی تهدید‌آمیز، ادعای «اقتدار» جمهوری اسلامی به رهبری خامنه‌ای را مطرح کرد و گفت که «با این بادها نمی‌لرزد».

مشاور رهبر جمهوری اسلامی کشورهای منطقه خلیج‌فارس را «ضعیف» و «بدبخت» خواند و خطاب به آنان گفت: «بدانید آمریکایی‌ها در موقع خطر از شما حمایت نمی‌کنند؛ همان‌طور که از شاه ایران حمایت نکردند.» صفوی در ادامه سخنان خود، صادرات پهپاد از ایران را هم تایید کرد و گفت: «سپاه و وزارت دفاع امروز جزو سازندگان پهپاد و صادرکنندگان آن‌اند.»

در هفته‌های اخیر، مقام‌های حکومت ایران بارها کشورهای خارجی را به دخالت در امور داخلی ایران متهم کرده‌اند و پیوسته کشورهایی مانند انگلستان و عربستان سعودی را با ادعای حمایت از رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور تهدید می‌کنند. پیش‌تر حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران، هم در مراسم تشییع کشته‌شدگان تیراندازی در حرم شاهچراغ، مقام‌های عربستان سعودی را تهدید کرد و خطاب به آنان گفت: «به سراغتان می‌آییم و آرامشتان را برهم می‌زنیم.»

اسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات دولت رئیسی، هم به‌تازگی، در گفت‌وگو با سایت علی خامنه‌ای، عربستان سعودی و انگلستان را به دست داشتن در خیزش سراسری مردم ایران متهم کرد و گفت که جمهوری اسلامی در قبال عربستان سعودی، «صبر راهبردی» در پیش گرفته است؛ اما تضمینی وجود ندارد که این استراتژی ادامه پیدا کند.

او انگلستان را هم تلویحا به عملیات تروریستی داخل خاک این کشور تهدید کرد و گفت: «ما هرگز مثل انگلستان پشتیبان اقدام‌های تروریستی و ناامن‌سازی سایر کشورها نخواهیم بود ولی برای ممانعت از بروز ناامنی در این کشورها هم تعهدی نخواهیم داشت؛ لذا کشور انگلستان هزینه اقدام‌های خود برای ناامن‌ کردن کشور بزرگ ایران را خواهد پرداخت.»