بلومبرگ: تحریم‌های حقوق بشری اروپا علیه ایران تشدید می‌‌شود

تنها از روز جمعه، دست‌کم ۱۷ تن در شهرهای مختلف ایران، به‌طور مشخص در سیستان و بلوچستان، کشته شده‌اند

در ادامه واکنش‌های بین‌المللی به سرکوب گسترده خیزش سراسری مردم ایران علیه جمهوری اسلامی، مقام‌های اتحادیه اروپا قصد دارند مجموعه تازه‌ای از تحریم‌های حقوق بشری را علیه عوامل سرکوب و خشونت‌‌ نیروهای وابسته به حکومت اعمال کنند.

خبرگزاری بلومبرگ شامگاه سه‌شنبه هشتم نوامبر (۱۷ آبان‌ماه) در گزارشی به‌نقل از منابع خود نوشت: اتحادیه اروپا در حال آماده شدن برای تصویب و اعمال بسته‌ دیگری از تحریم‌های حقوق بشری علیه حکومت ایران است. دلیل این تصمیم، «سرکوب مرگبار» اعتراض‌های فعلی در ایران عنوان شده است.

بلومبرگ به‌نقل از منابعی آشنا به مذاکرات مقام‌های اروپایی نوشت: فرستادگان دولت‌های اروپایی در نشست روز چهارشنبه در بروکسل، موضوع اعمال تحریم‌های تازه علیه چندین فرد و نهاد ایرانی را به‌واسطه مشارکت آن‌ها در سرکوب اعتراض‌ها را به‌بحث می‌گذارند.

به‌نوشته بلومبرگ، بعد از بررسی‌های اولیه، مجموعه اقدامات تحریمی اتحادیه اروپا در دستور کار وزرای خارجه کشورهای عضو در نشست‌های هفته آینده قرار می‌گیرد.

مقام‌های اتحادیه اروپا، ماه گذشته ۱۱فرد و چهار نهاد وابسته به‌حکومت ایران را در فهرست تحریم‌های حقوق بشری خود قرار دارند.

بر اساس تحریم‌های ماه گذشته اتحادیه اروپا، «گشت ارشاد» و مرکز سایبری نیروی انتظامی تحریم شدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات دولت ابراهیم رئیسی، هم ماه گذشته به‌واسطه مشارکت در سانسور و جلوگیری از دسترسی شهروندان ایرانی به اینترنت، در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار گرفت.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، نیروهای سرکوبگر جمهوری اسلامی، تنها از روز جمعه تا کنون، دست‌کم ۱۷ تن را در شهرهای مختلف ایران، به‌طور مشخص در استان سیستان و بلوچستان، به‌قتل رسانده‌اند.

جزئیات تحریم‌های تازه اتحادیه اروپا علیه عوامل سرکوب‌های سیاسی در ایران هنوز مشخص نیست. اما آمریکا و کانادا و برخی دیگر از متحدان اروپا، هر یک به‌طور جداگانه، طی هفته‌های گذشته تحریم‌هایی را علیه عوامل سرکوب و نهادهای انتظامی-قضایی و نیز برخی از اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وضع کرده‌اند.

گروه‌های حقوق بشری، از جمله سازمان عفو بین‌املل، بارها از کشورهای عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل خواسته‌اند هر چه سریع‌تر، با تشکیل یک نشست فوری و اضطراری، موضوع سرکوب گسترده خیزش سراسری ایرانیان علیه نظام جمهوری اسلامی را در دستور کار خود قرار دهند.