کانادا چهارمین بسته تحریمی خود علیه حکومت ایران را وضع کرد

تحریم‌های روز دوشنبه چهار فرد و دو نهاد وابسته به جمهوری اسلامی را هدف قرار می‌دهد که بر اساس ارزیابی دولت کانادا در سرکوب‌ ایرانیان نقش داشته‌اند

دولت فدرال کانادا روز دوشنبه، ۳۱ اکتبر ۲۰۲۲، اعلام کرد چهارمین بسته تحریمی خود علیه مقام‌های جمهوری اسلامی ایران را وضع کرده است. به‌گزارش خبرگزاری رویترز، این تحریم‌های جدید نیز، مثل سه بسته تحریمی دیگر، به‌علت نقض حقوق بشر در ایران و سرکوب مردم معترض به‌وسیله نیروهای سرکوب وابسته به حکومت ایران وضع شده است.

بر پایه بیانیه منتشر شده از سوی دولت فدرال کانادا، تحریم‌های روز دوشنبه چهار فرد و دو نهاد وابسته به جمهوری اسلامی را هدف قرار می‌دهد که بر اساس ارزیابی دولت این کشور در سرکوب و بازداشت معترضان غیرمسلح و مسالمت‌جوی ایرانی دست داشته‌اند.

ملانی جولی، وزیر خارجه کانادا، در بخشی از بیانیه‌ای که در ارتباط با این موضوع منتشر کرد، چنین آورده است: «مردم ایران، از جمله زنان و جوانان، جان‌شان را به خطر می‌اندازند چون برای مدتی طولانی حکومتی را تحمل کرده‌اند که به سرکوب و نقض شأن انسانی آنها می‌پردازد. کانادا به حمایت از مردم ایران ادامه می‌دهد چون آنها شجاعانه خواستار آینده‌ای بهترند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تحریم‌های جدید کانادا علیه جمهوری اسلامی در حالی وضع می‌شود که تهدید مقام‌های جمهوری اسلامی علیه معترضان افزایش یافته و ارکان مختلف دستگاه سرکوب نیز فشار بر مردم معترض را افزایش داده‌اند.

به‌گزارش خبرگزاری ایرنا، علی القاصی مهر، رئیس کل دادگستری استان تهران، در جلسه روز دوشنبه شورای عالی قوه قضاییه جمهوری اسلامی اعلام کرد محاکمه شماری از بازداشت‌شدگان تظاهرات خیابانی اخیر در هفته جاری برگزار خواهد شد. به‌گفته این مقام قضایی حکومت ایران افراد مورد نظر با اتهام‌هایی «سنگین»، از جمله «ضرب‌وجرح یا به شهادت رساندن ماموران حافظ امنیت، به آتش کشیدن اموال عمومی و تعرض به نوامیس مردم»، مواجه هستند.

دو روز پیش از این نیز حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، خطاب به معترضان گفت:«امروز روز پایان اغتشاشات است، دیگر به خیابان نیایید.»

با این‌حال بسیاری از دانشجویان دانشگاه‌های ایران به این اخطار فرمانده سپاه پاسداران توجهی نکردند و تجمع‌های اعتراضی بزرگی در دانشگاه‌های خود بر پا کردند که حمله گسترده نیروهای لباس شخصی به دانشگاه‌ها را در پی داشت.