راز محبوبیت همیشگی جین

خواص فیزیکی پارچه جین سطح متعادلی از عایق را ارائه می‌دهد که نه خیلی گرم و نه خیلی خنک است

جین به شما این آزادی را می‌دهد که به هر سبکی که دلتان می‌خواهد بپوشید، فکر کنید-twitter/CentrepointME

مهم نیست برای چه مناسبتی لباس می‌پوشید؛ چه مهمانی در راه باشد چه یک دورهمی دوستانه، جین همیشه یک انتخاب کلاسیک برای موقعیت‌های غیر رسمی است.

جین، دنیم، لی یا هر نام دیگری که آن را صدا کنید، یکی از محبوب‌ترین لباس‌ها در سراسر جهان است. لباسی مناسب برای موقعیت‌های مختلف درجامعه. جین با تنوع گسترده‌ای از گزینه‌ها، بر صنعت مد حکمرانی می‌کند. از لوازم جانبی و تزیینی گرفته تا لباس و هر چیزی در این بین وجود دارد؛ مصرف‌کنندگان آن را همه‌جا به رخ می‌کشند. جین بدون در نظر گرفتن جنسیت، سن و موقعیت در هرم اقتصادی، به یک مد ضروری برای هر فرد تبدیل شده است.

داستان جین از کجا شروع شد؟

رد پای اولین نشانه‌ها از پارچه دانگری که جد پارچه‌های جین امروزی است، در قرن هفدهم وجود دارد؛ زمانی که مردم فقیر در هند ساکن منطقه «دونگری» (Dungri) در بمبئی یک پارچه نخی ارزان، درشت‌بافت و ضخیم از الیاف به رنگ آبی تولید کردند. این پارچه بعدها به بریتانیا و اروپا راه پیدا کرد و از آن برای هر لباسی که به دوام و مقاومت فیزیکی بالایی نیاز داشت، استفاده می‌شد.

مشهورترین محصول جین که همان دانگری بافته‌شده از نخ رنگ‌نشده است، شلواری بود که اغلب معدنچی‌ها می‌پوشیدند. «جین» مخفف «شلوار جین آبی» است که ژاکوب دیویس و لوی استراوس در سال ۱۸۷۳ اختراع کردند. نام آن از شهر جنوا در ایتالیا آمده است؛ جایی که در آن پارچه نخی به نام جین تولید می‌شد.

اما این پارچه زمخت بدون تنوع رنگ و طرح چطور جایش را در صنعت مد باز کرد و برای دهه‌ها عضو ثابت کمد لباس چند میلیارد نفر شد؟

استحکام و دوام

وقتی صحبت از پارچه‌های مستحکم و قوی است، می‌توانید از جین شروع کنید. جین استحکامی باورنکردنی دارد که آن را به پارچه‌ای بادوام تبدیل می‌کند. الگوی بافت پارچه جین آن را قوی‌تر از هر پارچه دیگری می‌کند. لباس‌های جین را می‌توان برای سال‌ها و سال‌ها بدون آسیب دیدن شکل ظاهری استفاده کرد.

هماهنگ کردن آن با دیگر لباس‌ها فوق‌العاده آسان است

جین به شما این آزادی را می‌دهد که به هر سبکی که دلتان می‌خواهد بپوشید، فکر کنید. با گزینه‌هایی که جین فراهم می‌کند، همه افراد از شاغلان گرفته تا جوانان شیک‌پوش می‌توانند سبک‌های نامحدودی را هماهنگ کنند. جین با هر لباس و هر پارچه‌ای هماهنگ می‌شود و طیف گسترده‌ای از گزینه‌ها دارد؛ مثل تاپ، دامن، بلوز، پیراهن، کت و البته شلوار جین.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

راحتی در تمام طول سال

لباس‌های جین در تمام طول سال راحتی را برای ما فراهم می‌کنند. فارغ از فصل و ماه و آب‌وهوا، جین همیشه راحت است. خواص فیزیکی پارچه جین سطح متعادلی از عایق را ارائه می‌دهد که نه خیلی گرم و نه خیلی خنک است. از این رو جین برای هر فصلی انتخابی مناسب است.

نگهداری آسان

لباس‌های جین به‌راحتی نگهداری می‌شوند. بعد از بارها پوشیدن، یک شست‌وشوی ملایم برای جین کافی است. با تلاش کم یا حتی بدون هیچ تلاشی، می‌توانید ظاهر جین خود را احیا کنید. بهتر است که جین را بعد از ۶-۵ بار پوشیدن بشویید و همچنین می‌توانید آن را لکه‌گیری کنید. گفتنی است که جین با گذر زمان آن ساختار سفت و سخت اولیه را از دست می‌دهد و راحت‌تر هم می‌شود.

جین پوشیدن برای سیاره ما خوب است

جین ۱۰۰ درصد قابل بازیافت است و این باعث می‌شود که برای محیط زیست مفید باشد. مارک‌های مختلف پوشاک با کمال میل جین را می‌پذیرند و بازیافت می‌کنند. از جین‌های کهنه هم می‌توان در تولید سایر محصولات جین استفاده کرد. با تشکر از مد جوانان امروز، دیگر برای پوشیدن شلوار جین‌های کهنه و پاره هم مشکلی نداریم.

اگرچه کل فرایند از کشت پنبه تا رسیدن جین به دست مصرف‌کننده، مقدار بسیار زیادی آب مصرف می‌کند، از آنجا که این پارچه قابل‌بازیافت است، در مقایسه با بسیاری از پارچه‌های دیگر ردپای کربن کمتری بر کره زمین به جا می‌گذارد.

بنابراین با افتخار جین بپوشید، از وصله زدن آن نترسید و مدهای پایدار مربوط به این لباس را دنبال کنید.

بیشتر از مُد و زیبایی