زندگی‌نامه «شاه چارلز سوم»، پرده از عصبانیت او از ترامپ برمی‌دارد

پس از انتشار توییت کنایه‌آمیز دونالد ترامپ در مورد عکس برهنه کیت میدلتون در سال ۲۰۱۲، شاه چارلز و شاهزاده ویلیام، مدام به ترامپ ناسزا می‌گفتند

کتاب پرفروش «روزی که دایانا درگذشت» می‌نویسد که پادشاه چالرز سوم از خیلی قبل‌تر با ترامپ مشکل داشت - AFP

در زندگی‌نامه جدید شاه چارلز سوم، که این هفته منتشر می‌شود، آمده است که پس از انتشار توییت کنایه‌آمیز دونالد ترامپ در مورد عکس برهنه کیت میدلتون در سال ۲۰۱۲، پادشاه چارلز و شاهزاده ویلیام، مدام به ترامپ ناسزا می‌گفتند.

کیت که در آن زمان دوشس کمبریج بود، در حالی که با همسرش، شاهزاده ویلیام، در یک ملک خصوصی در فرانسه تعطیلات خود را سپری می کرد، به صورت برهنه در حال حمام آفتاب گرفتن بود، که از او عکس‌هایی گرفته شد. این تصاویر سپس در روزنامه فرانسوی کلوزر منتشر شد و هیاهوی بزرگی برپا کرد.

ترامپ در آن زمان در توییتی نوشت: «کیت میدلتون عالی است - اما نباید برهنه آفتاب بگیرد - فقط خودش مقصر است. کسی در جهان هست که ببیند کیت برهنه در حال آفتاب گرفتن است و از او عکس نگیرد و درآمد زیادی کسب نکند؟ بی‌خیال کیت!»

بر اساس گزیده‌ای از زندگی‌نامه «شاه: زندگی چارلز سوم» نوشته کریستوفر اندرسن که به‌زودی منتشر می‌شود و بخشی از آن به دست نیوزویک رسیده است، کنایه ترامپ به کیت، خاندان سلطنتی را عصبانی کرده بود به طوری که یکی از پیشخدمت‌های کلارنس هاوس، می‌گوید که شاهزاده چارلز و شاهزاده ویلیام، سیلی از فحاشی علیه ترامپ به راه انداخته بودند.

سال‌ها بعد، در سال ۲۰۱۹، ، زمانی که ترامپ در توییتی از چارلز، شاهزاده وقت ولز، با عنوان «شاهزاده وال‌ها» که که بازی با کلمات ولز و وال، پستانداری دریایی بود، ولیعهد بریتانیا به کلی از ترامپ «ناامید» شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اندرسن، نویسنده کتاب پرفروش «روزی که دایانا درگذشت» می‌نویسد که شاه چالرز سوم از خیلی قبل‌تر با ترامپ مشکل داشت. ترامپ زمانی گفته بود: «اگر من می‌خواستم می‌توانستم، [پرنسس دایانا] را به دست بیاورم» چیزی که من می‌خواستم «اما تنها در صورتی که دایانا آزمایش اچ‌آی‌وی بدهد» و این مساله باعث خشم شاهزاده چارلز در آن زمان شده بود.

هنگامی‌که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین ایالات متحده، پس از تظاهرات ملی‌گرایان سفیدپوست در سال ۲۰۱۷ در ویرجینیا، گفت که «افراد بسیار خوبی در هر دو طرف» وجود دارند، هم شاهزاده چارلز و هم شاهزاده ویلیام و شاهزاده هری  تلاش کردند تا مانع از سفر برنامه‌ریزی شده ترامپ به بریتانیا شوند که در نهایت این سفر انجام نشد.

در ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸، بریتانیایی‌ها تقریبا به اندازه عموزاده‌های آمریکایی خود مجذوب طوفان توییتری ترامپ بودند. آندرسن می نویسد، خانواده سلطنتی نیز از این مساله مطلع بودند. چارلز از هر فرصتی، از جمله در مراسم عروسی شاهزاده هری، دوستان ثروتمند و با نفوذ آمریکایی خود را کنار می‌کشید و به آرامی از آنها درباره ترامپ اطلاعات کسب می‌کرد و تلاش می‌کرد علیه او اقدام کند.

با این حال، چارلز می‌دانست که نباید خیلی بر موضع ضدترامپ خود پافشاری کند زیرا برخی از کمک‌کنندگان به موسسات خیریه‌اش، «پولدارهای حامیان ترامپ بودند.»

کتاب اندرسن که قرار است در ۸ نوامبر منتشر شود، دقیقاً دو ماه پس از مرگ ملکه الیزابت دوم، منتشر خواهد شد. چارلز در ۷۳ سالگی طولانی‌ترین انتظار برای پادشاه‌شدن را در تاریخ بریتانیا دارد و  مسن‌ترین فردی است که بر تاج و تخت بریتانیا نشسته است.

بعد از کتاب «پادشاه» کتاب خاطرات شاهزاده هری به نام «یدکی» در ۱۰ ژانویه منتشر خواهد شد؛ پیش‌تر فاش شده است که خانواده سلطنتی به شدت نگران این کتاب‌اند، کتابی که انتظار می‌رود جزئیات تلخ زندگی در معروف‌ترین خانواده جهان را منتشر کند.

بیشتر از جهان