رسانه‌های حکومتی خواستار خشونت بیشتر نیروهای سرکوبگر شدند

با وجود اعمال خشونت بی حد و مرز، رسانه‌های حکومتی همچنان خواستار خشونت بیشتر علیه شهروندان ایرانی هستند

روزنامه‌های حکومتی در مطالب خود در روز شنبه، ۱۴ آبان، با حمله لفظی و تهدید مردم، از نیروهای سرکوبگر خواسته‌اند بر شدت سرکوب بیفزایند و از شهروندان معترض ایرانی انتقام بگیرند و آنها را مجازات کنند.

روزنامه همشهری، ارگان شهرداری تهران، در تیتر اول خود به صراحت از نیروهای سرکوب درخواست «انتقام، مجازات» کرده و پیام راهپیمایی حکومتی روز جمعه ۱۳ آبان، را دعوت به شدت عمل بیشتر نیروهای سرکوب دانسته است.

همشهری در گزارش خود در حمله به معترضان نوشته است: « قصه این وحوش آدم‌کش کف خیابان روایت مشکلات اقتصادی و جور شدن دخل و خرج نیست. دغدغه این جماعت آشوبگر لاابالی، دردها و اعتراضات واقعی این مردم نیست. مردم در ۱۳ آبان آمده بودند تا پایان مماشات با آشوبگران داخلی را فریاد بزنند.»

خشم رسانه‌های حکومتی از ادامه اعتراضات بعد از تهدید فرمانده

روز شنبه، هفتم آبان، حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران در روز تشییع کشته‌شدگان شاهچراغ، که ظن دست داشتن حکومت در آن می‌رود، به معترضان اعلام کرد: «امروز آخرین روز شرارت‌های شماست و انقلاب شکوهمند اسلامی با شرارت تعداد معدودی فریب‌خورده هرگز آسیب نخواهد دید.»

برخی تحلیلگران هشدار سلامی و تاکید او بر اینکه «امروز آخرین روز اعتراضات است. شرارت را پایان دهید، دیگر به خیابان نیایید»، را خط‌ ونشانی برای معترضان برای سرکوب بیشتر و شدیدتر دانستند.

با وجود تهدیدهای فرمانده سپاه هفته گذشته، اعتراضات و خیزش ایرانیان علیه جمهوری گسترده‌تر شد و علاوه‌بر دانشجویان مردم در شهرهای مختلف کشور به خیابان‌ها آمدند. نقطه عطف اعتراضات هفته گذشته، مراسم چهلم حدیث نجفی و پارسا رضا دوست در روز پنجشنبه، ۱۲ آبان، در استان کرج بود که با حمله نیروهای سرکوبگر به خشونت و درگیری کشیده شد.

در همان روز تعداد زیادی از مردم در قزوین برای مراسم چهلم جواد حیدری، در فولادشهر برای چهلم مهسا موگویی و در اراک در روز هفتم کشته شدن مهرشاد شهیدی‌نژاد، تجمع اعتراضی برگزار کردند که در تمام موارد، تظاهرات با حمله ماموران جمهوری اسلامی به خون کشیده شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روز پنجشنبه نیروهای سرکوبگر با شلیک به پهلوی عرفان زمانی و ممانعت از انتقال او به بیمارستان با وجود خون‌ریزی گسترده، او را به قتل رساندند.

روز جمعه هم ماموران نظامی و امنیتی شهرستان خاش، مردم این شهر را به گلوله بستند که شمار کشته‌شدگان را دفتر مولوی عبدالحمید دست‌کم ۱۶ نفر اعلام کرد.

سلامی در سخنرانی خود همچنین «اندک جوانان» معترض را مهره دشمن نامید و تاکید کرد «عده‌ای کوچک از دانشجویان» پژواک صدای بیگانه شده‌ و الفاظ رکیک به کار می‌برند.  بعد از این سخنان حمله گسترده نیروهای امنیتی و لباس شخصی به دانشگاه‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی شدت گرفت و ماموران جمهوری اسلامی در داخل دانشگاه از سلاح استفاده کردند.

انتقاد حسین شریعتمداری از نیروهای امنیتی: با مردم و سلبریتی‌های انسان‌نما جدی و بی‌ملاحظه برخورد کنید

در روزهای گذشته حجم سرکوب ماموران جمهوری اسلامی علیه معترضان بیشتر و خشونت این نیروها عریان‌تر شده است، اما با این حال حسین شریعتمداری در یادداشت روز شنبه، ۱۴ آبان، از انفعال و بی‌عملی نیروی‌ها سرکوب انتقاد و تاکید کرده که باید با مردم «مقابله جدی و بی‌ملاحظه کرد.»

مدیرمسئول منصوب خامنه‌ای در روزنامه کیهان، با تکرار صحبت‌های فرمانده سپاه که از سوء استفاده معترضان از «خویشتن‌داری مردم» گفته بود، نوشت: «از اصلی‌ترین خواسته مردم، انفعال نیروهای بازدارنده نظام در مقابل جنایات وحشیانه آشوبگران است. این انفعال و بی‌عملی برای مردم قابل توجیه نیست و حق نیز با آنهاست. آشوبگران باید به کدام جنایت دیگر دست بزنند تا احساس شود زمان مقابله جدی و بی‌ملاحظه با آنها فرا رسیده است؟!»

شریعتمداری، معترضان را تروریست خواند و از نقش سلبریتی‌ها گفت: «در این میان از آتش‌افروزی برخی از مدعیان اصلاحات و سلبریتی‌های انسان‌نما نیز نباید غفلت کرد. آنها با تروریست‌های آشوبگر هم‌پیاله‌اند. چرا از آنان درباره دروغ‌های فتنه‌انگیزانه‌ای که منتشر می‌کنند بازخواست نمی‌شود؟!»

درخواست روزنامه کیهان که منسوب به بیت رهبری است در حالی بیان می‌شود که در حمله روز گذشته نیروهای نظامی و انتظامی به نمازگزاران شهر خاش بیش از ۱۶ نفر کشته شده‌اند.

روزنامه ایران: مولوی عبدالحمید زمینه‌ساز کشتار مردم سیستان و بلوچستان است!

در روز جمعه، ۸ مهر، مردم زاهدان در اعتراض به تجاوز فرمانده نیروی انتظامی چابهار به دختری نوجوان و همچنین همراهی با خیزش سراسری علیه جمهوری اسلامی، بعد از نماز جمعه قصد راهپیمایی داشتند. پیش از پایان مراسم در مسجد مکی زاهدان، نیروهای امنیتی تیراندازی به معترضان را آغاز کردند و در ادامه بیش از ۱۰۰ نفر مردم زاهدان از جمله ۸ کودک را با گلوله جنگی کشتند.

بعد از جمعه خونین زاهدان، مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان، رهبر جمهوری اسلامی را عامل حمله به نمازگزاران زاهدان و کشتار مردم بی‌گناه دانست. بعد از ۸ مهر، هر جمعه مردم زاهدان بعد از نماز و خطبه‌های مولوی عبدالحمید تجمع اعتراضی برگزار کردند.

روز گذشته، مولوی عبدالحمید به انتقادهای بی‌سابقه خود از جمهوری اسلامی ادامه داد و درخواست تغییر قانون اساسی و رفراندوم با نظارت نهادهای بین‌المللی را مطرح کرد. بعد از سخنان مولوی عبدالحمید مردم در زاهدان به خیابان‌ها آمدند که با سرکوب خشن نیروهای نظامی و امنیتی مواجه شدند و در شهرستان خاش، با تیراندازی ماموران جمهوری اسلامی به مردم معترض، حداقل ۱۶ نفر از جمله یک کودک کشته شدند.

روزنامه ایران در شماره امروز خود، مدعی شد: «اظهارات دشمن‌پسند مولوی عبدالحمید که با ولع از سوی رسانه‌های امریکایی و سعودی بازنشر شد، از جمله عوامل تحریک و زمینه‌ساز آشوب‌ها بود که تاکنون به کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر در زاهدان و ترور تعدادی از نیروهای انتظامی و روحانیون شیعه در دیگر شهرهای استان دامن زده است.»

این روزنامه نوشت: «عبدالحمید مدعی گرفتن اعتراف اجباری از اغتشاشگران و آشوبگران مسلح شد. وی بدون اشاره به هیچ مدرکی در این خصوص آن‌ها را معترضان سیاسی نامید.»

ادامه اعتراضات خشم مقامات جمهوری اسلامی و رسانه‌های حکومتی را برانگیخته است. این رسانه‌ها تلاش می‌کنند با طرح سناریوهای متعدد، آمریکا، اسرائیل و آل‌سعود را پشت پرده خیزش سراسری علیه جمهوری اسلامی معرفی کنند، شخصیت‌های علمی، فرهنگی، ورزشی و پزشکان معترض به سرکوب مردم را عامل بیگانه و دانش‌آموزان و دانشجویان را فریب خورده بنامند.

باوجود تهدیدهای رهبر جمهوری اسلامی، رئیس‌جمهوری جمهوری اسلامی و فرماندهان نظامی امنیتی، قیام ملی مردم ایران ادامه دارد و وارد هشتمین هفته شده است. در روزهای گذشته حمله خشونت‌بار نیروهای سرکوب به‌طرز محسوسی افزایش یافته و معترضان زیادی در شهرهای مختلف کشته شد‌ه‌اند، با این‌حال همه رسانه‌های حکومتی یک‌صدا درخواست «انتقام، مجازات» را مطرح می‌کنند، خواستار شدت عمل بیشتر نیروهای سرکوب شده‌اند.