سفیر جمهوری اسلامی در دهلی: آماده فروش نفت به هند هستیم

به‌گفته الهی حکومت ایران مایل است به دولت هند نفت بفروشد و در ازای آن نیازهایش را از بازار این کشور تامین کند

وزارت خزانه‌داری آمریکا اخیرا افراد و شرکت‌های بیشتری را در ارتباط با قاچاق نفت تحریم کرد- خبرآنلاین

ایرج الهی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در هند، روز جمعه، ۴ نوامبر ۲۰۲۲، ضمن طرح این ادعا که تحریم‌های ایالات متحده آمریکا علیه حکومت ایران موانعی را در روابط تهران و دهلی به‌وجود آورده است، گفت جمهوری اسلامی تمایل دارد به هند نفت بفروشد و آمادگی تحویل آن را نیز دارد.

الهی در ادامه گفت:«ما همیشه آمادگی خود برای افزایش سطح روابط اقتصادی با هند را اعلام می‌کنیم و این امر به هند بستگی دارد. با این‌حال ما آماده تحویل نفت به هند هستیم.»

الهی در بخشی از سخنان روز جمعه خود، تحریم‌های نفتی ایالات متحده آمریکا علیه جمهوری اسلامی را غیرقانونی خواند و تاکید کرد که هند و جمهوری اسلامی باید بر اساس «منافع ملی» خود این مشکل را حل کنند. به‌گفته الهی حکومت ایران مایل است به دولت هند نفت بفروشد و در ازای آن نیازهایش را از بازار این کشور تامین کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ایالات متحده آمریکا به‌منظور تحت فشار قرار دادن جمهوری اسلامی در ارتباط با فعالیت‌های هسته‌ای‌ و تروریستی تهران، مجموعه‌ای از تحریم‌های نفتی را بر حکومت ایران و شرکت‌های تابعش اعمال کرده است.

در آخرین مورد وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنجشنبه مجموعه تازه‌ای از تحریم‌ها را علیه وابستگان نظام جمهوری اسلامی و تامین‌کنندکان مالی فعالیت‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حزب‌الله لبنان وضع کرد.

بر اساس اعلام دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا، اعضای یک شبکه بین‌المللی قاچاق نفت که برای نیروهای قدس، شاخه برون‌مرزی سپاه پاسداران، و حزب‌الله لبنان کار می‌کردند در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفتند.

تحریم‌های روز پنجشنبه وزارت خزانه‌داری آمریکا شامل نام افراد، شرکت‌ها و نفت‌کش‌هایی می‌‌شود که با هدف تامین مالی برای حزب‌الله لبنان و نیروهای سپاه قدس، منشا ایرانی محموله‌های نفت خود را پنهان می‌کردند و نفت ایرانی را با محموله‌های نفتی از منشا هند ترکیب و راهی بازارهای جهانی می‌کردند.

 بخشی از اظهارات مطبوعاتی روز جمعه سفیر جمهوری اسلامی در هند به حمله‌ تروریستی منتسب به داعش در شاهچراغ اختصاص داشت و در این زمینه گفت:«حکومت ایران، در امر مقابله با گروه‌های تروریستی، رابطه و همکاری نزدیکی با هند داشته است و امیدواریم این همکاری را [همچنان] پیش ببریم.»

براساس گزارش‌های منتشر شده، سفارت جمهوری اسلامی در هند، به‌مناسبت گرامیداشت خاطره کشته‌شدگان حادثه تروریستی شاهچراغ، مراسمی را در مرکز اسلامی دهلی‌نو برگزار کرد با عنوان «اتحاد جهانی علیه تروریسم»؛ مراسمی که سفیر سابق هندوستان در تهران نیز جزو شرکت‌کنندگان آن بود.

بیشتر از جهان