میلیاردرها حدود ۹۰۰ میلیون دلار برای انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا سرمایه‌گذاری کردند

بیشترین کمک‌های مالی را جورج سوروس، خانواده یولاین و پیتر تیل انجام داده‌اند

درمجموع، میلیاردرها حدود ۷.۲ درصد از کل پول انتخابات فدرال را تامین کردند - AFP

گزارشی جدید نشان می‌دهد که میلیاردرهای ایالات متحده آمریکا برای انتخابات میان‌دوره‌ای ۲۰۲۲ نزدیک به ۹۰۰ میلیارد دلار روی کارزارهای تبلیغاتی سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

روز پنجشنبه نهاد آمریکایی‌ها برای عدالت مالیاتی (Americans for Tax Fairness) گزارشی منتشر کرد که نشان می‌دهد تا ۳۰ سپتامبر، گروهی متشکل از ۴۶۵ میلیاردر در ایالات متحده آمریکا ۸۸۱ میلیون دلار را به انتخابات فدرال تخصیص دادند. این رقم نسبت به سال ۲۰۱۸ افزایش یافته است، آن زمان میلیاردرها ۶۱۱ میلیون دلار هزینه کردند.

این مطالعه نشان داد که ۵۹ درصد از پول میلیاردرها به جمهوری‌خواهان و ۳۹ درصد آن به دموکرات‌ها اختصاص یافت. ۲ درصد دیگر نیز به پی‌ای‌سی (PAC) های طرفدار ارزهای دیجیتال و ابر پی‌ای‌سی‌های حامی اسرائیل تعلق گرفت.

درمجموع، میلیاردرها حدود ۷.۲ درصد از کل پول انتخابات فدرال را تامین کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جورج سوروس، سرمایه‌گذار میلیاردر لیبرال، با پرداخت ۱۲۸.۴ میلیارد دلار بزرگترین حامی مالی این کارزار بود؛ اما غالب حامیان مالی به جناح راست متمایل بودند. ریچارد و الیزابت یولاین از ویسکانسین ۶۷.۳ میلیون دلار پرداختند، ازجمله ۲۰ میلیون دلاری که هرکدام به باشگاهی برای رشد (Club for Growth) حزب محافظه‌کار و ابر پی‌ای‌سی‌شان به نام بازسازی پی‌ای‌سی (Restoration PAC) و نیز ۳.۵ میلیون دلاری به یک ابر پی‌ای‌سی که از انتخاب مجدد سناتور رون جانسون حمایت می‌کند اختصاص دادند.

از سایر میلیاردرهای این فهرست می‌توان پیتر تیل، سرمایه‌گذار حرفه‌ای را نام برد. تیل بیش از ۳۰ میلیون دلار برای این کار گذاشت که تقریبا تمام آن به پی‌ای‌سی‌های تک نامزدی اختصاص یافت که دو تن از افراد تحت حمایت سابقش – بلیک مسترز در آریزونا و جی دی ونس در اوهایو – را در طول رقابت‌های انتخاباتی سنا به‌پیش راندند.

نهاد آمریکایی‌ها برای عدالت مالیاتی به این نکته نیز اشاره کرد که از سال‌هایی که پرونده «شهروندان متحد علیه کمیسیون انتخابات فدرال» دیوان عالی، قوانین مالی مبارزات انتخاباتی را در مورد میزان دریافتی کمیته‌های اقدام سیاسی و ابر پی‌ای‌سی‌ها کاهش داد، هزینه‌های میلیاردرها نیز افزایش یافته است. این گروه پی برد که در سال ۲۰۱۰ که این قانون به اجرا درآمد، میلیاردرها ۳۲ میلیون دلار خرج کردند، اما این رقم در مقایسه با ۸۸۱ میلیون دلار سال ۲۰۲۲ رقم زیادی نیست.

علاوه بر این، ابر پی‌ای‌سی‌های وابسته به جمهوری‌خواهان – صندوق رهبری کنگره وابسته به کوین مک کارتی و صندوق رهبری سنا وابسته به میچ مک کانل – به ترتیب ۹۸.۸ و ۸۲.۴ میلیون دلار از میلیاردرها دریافت کردند. دو [پی‌ای‌سی] وابسته به دموکرات‌ها – اکثریت پی‌ای‌سی‌ مجلس نمایندگان و اکثریت پی‌ای‌سی‌ مجلس سنا – ۲۶.۸ میلیون دلار و ۳۴.۸ میلیون دلار از میلیاردرها دریافت کردند.    

© The Independent

بیشتر از جهان