شانزدهمین سال کارزار سلامت مردان: نوامبر سیبیلو

این کارزار می‌کوشد تا درباره بیماری‌های مختص مردان، مانند سرطان پروستات آگاهی‌رسانی کند

از اول نوامبر با شروع  کارزار  سالانه «موومبر» (Movember)  یا «نوامبر سیبیلوها»، باز هم شاهد تلاش‌های موفق یا ناموفق  برای رویاندن سبیل در میان جمعیتی از مردان خواهیم بود.

امسال شانزدهمین کارزار سالانه «موومبر» است که همراه با رویاندن سبیل، کمک‌هزینه‌ای حیاتی نیز برای تحقیقات سرطان پروستات و سایر طرح‌های سلامت مردان جمع‌آوری می‌کند.

این کارزار می‌کوشد تا درباره بیماری‌های مختص مردان، مانند سرطان پروستات آگاهی‌رسانی کند. 

تاد مینرسون، مدیر شعبه «موومبر» کانادا، می‌گوید، امسال شاهد اولین کارزار از سال ۲۰۱۹ به بعد، بدون محدودیت‌های کووید-۱۹ خواهیم بود.

او در این‌باره گفت: «خوشحالیم که جامعه با قدرت کامل در حال ابراز و بیان خود است و هیجان‌زده‌ایم که بسیاری از کارهایی که در دو سال گذشته نتوانسته‌ بودیم انجام دهیم، دوباره بازگشته‌اند. اما سرگرمی، خلاقیت و اشتیاق به سلامت روان، امسال واقعا سر به فلک کشیده است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او از دیدن برگزاری مجدد فعالیت‌های حضوری برای نخستین بار در سه سال اخیر، هیجان‌زده است: «فعالیت‌هایی مانند مسابقات سس تند، آوازخوانی، و چالش‌های آتش‌نشان برگزار خواهد شد. ما یک« مو برو» (Mo Bro)  هم داریم که ۸۰۴ کیلومتر و نیم در ماه نوامبر راه می‌رود، و اگر موفق شود، ۸۰۴ کیلومتر و نیم  دیگر هم در دسامبر پیاده‌روی خواهد کرد.»

نخستین رویداد «موومبر» که دو دوست در ملبورن استرالیا در سال ۲۰۰۳ راه‌اندازی کردند، تنها ۳۰ شرکت‌کننده داشت. تقریبا ۲۰ سال بعد، در سال ۲۰۲۱ بیش از شش میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در سراسر جهان در این رویداد شرکت کردند.

مینرسون می‌گوید که کانادا بخش بزرگی از این جنبش جهانی است و سال گذشته بیش از ۶۰ هزار کانادایی در آن شرکت کردند و نزدیک به ۲۵ میلیون دلار جمع‌آوری شد.