پلیس آمریکا:‌ مهاجم به خانه رئیس مجلس نمایندگان می‌خواست او را گروگان بگیرد

فرد مهاجم با نفوذ به خانه پلوسی با چکش بر سر شوهر ۸۲ساله نانسی پلوسی کوبید

ANGELA WEISS / AFP

مقام‌های آمریکایی روز دوشنبه، نهم آبان‌ماه، اعلام کردند مرد متهم به حمله به پل پلوسی، شوهر نانسی پلوسی، رئیسی مجلس نمایندگان ایالات متحده، قصد داشته است او را به گروگان بگیرد و «زانویش را بشکند».

دیوید دپاپ۴۲ ساله صبح روز جمعه با ورود به خانه این زوج در سانفرانسیسکو، با پل پلوسی که خواب بود، مواجه شد.

پلیس گفته است که مهاجم پس‌از نفوذ به خانه پلوسی، با چکش برسر شوهر ۸۲ساله رهبر دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا کوبید و او را زخمی کرد. پل پلوسی در این حمله از ناحیه جمجمه آسیب دید و تحت عمل جراحی قرار گرفت.

براساس آخرین خبرها، پل پلوسی پس از عمل جراحی، به‌دلیل شکستگی جمجمه و جراحات دیگر در یک بیمارستان شهر سانفرانسیسکو بستری است. نانسی پلوسی که در زمان حمله در واشنگتن دی‌سی بود، به‌سرعت به کالیفرنیا برگشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در ایالات متحده آمریکا، برخلاف روسای جمهوری، رهبران کنگره از حفاظت امنیتی تنها برای شخص خود برخوردارند، اما نه برای خانواده‌هایشان.

فرد مهاجم به نفوذ به خانه این زوج برای انتقام از یک مقام فدرال ازطریق تهدید و زخمی‌کردن یکی‌از اعضای خانواده او، متهم شده است. دادستان منطقه سانفرانسیسکو قرار است اتهامات جنایی ایالتی را علیه دپاپ منتشر کند و او روز سه‌شنبه محاکمه می‌شود. رئیس پلیس سانفرانسیسکو همچنین اعلام کرده که این حمله هدفمند بوده است.

سخنان دادستان منطقه درحالی منتشر شده که حمله به شوهر رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده در رسانه‌های محافظه‌کار و راست افراطی آمریکا مورد تمسخر قرار گرفته است.

یک هفته مانده به انتخابات میان دوره‌ای، در فضای مسموم سیاسی کنونی در ایالات متحده، با تهدیدهای امنیتی بی‌سابقه علیه قانونگذاران و سایر مقامات، تنش‌ها افزایش یافته است. این حادثه در آستانه انتخابات‌میان‌ دوره‌ای، نگرانی‌های امنیتی جدیدی را برای قانونگذاران و سایر مقام‌های منتخب آمریکا ایجاد کرده است.

در یک سال گذشته نزدیک به ۱۰هزار تهدید علیه اعضای کنگره صورت گرفته است و پلیس به قانونگذاران توصیه کرده که اقدامات احتیاطی را در نظر داشته باشند.

بیشتر از جهان