نانسی پلوسی: نمایندگانی که ماسک نزنند از ساختمان کنگره اخراج می‌شوند

این حکم تنها چند ساعت پس از آن ابلاغ شد که نتیجه تست کووید-۱۹ لویی گومرت، عضو جمهوری‌خواه مجلس، مثبت اعلام شد

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا- Samuel Corum/Getty Images/AFP

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت اعضای مجلس نمایندگان اگر از زدن ماسک خودداری کنند، از مجلس بیرون انداخته خواهند شد. این در حالی است که بیش از ۱۵۰ هزار مورد مرگ ناشی از ویروس کرونا در آمریکا ثبت شده‌است.

طبق مقررات جدیدی که چهارشنبه اعلام شد، نمایندگان باید هنگام حضور در مجلس در تمام مدت ماسک داشته ‌باشند و فقط موقع سخنرانی می‌توانند آن را بردارند. در ساختمان‌های اداری برای خوردن و آشامیدن و برگزاری جلسات و انجام مصاحبه هم می‌توان ماسک را برداشت.

هر کسی مقررات را نقض کند از محوطه مجلس بیرون انداخته می‌شود. نانسی پلوسی، رئیس هشتاد ساله مجلس نمایندگان، گفت که این مقررات – که چهار ماه پس از شیوع همه‌گیری در آمریکا وضع شده – ساعت ۸ صبح پنجشنبه اجرا خواهد شد.

پلوسی هنگام اعلام این مقررات گفت: "رئیس مجلس مایل است... به اعضا یادآوری کند که رئیس مجلس این قدرت را دارد که به مامور مسلح حاضر دستور بدهد بر اساس احترام به دیگران، عضوی را از صحن مجلس به بیرون هدایت کند."

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

"تاکید می‌شود که رئیس مجلس قصور در استفاده از ماسک را نقض جدی آداب مجلس به شمار می‌آورد."

این حکم تنها چند ساعت پس از آن ابلاغ شد که نتیجه تست کووید-۱۹ لویی گومرت، عضو جمهوری‌خواه مجلس، مثبت اعلام شد.

این نماینده ۶۶ ساله در بیانیه‌ای که از طریق ویدیو در توییتر منتشر کرد، ادعا کرد که قبلا پیش از تصمیم به سفری به تگزاس، دو بار در کاخ سفید تست داده است.

آقای گومرت گفت که نشانه‌های ویروس را ندارد و ظاهرا به صورت تلویحی گفت که ممکن است بر اثر استفاده از ماسک مبتلا شده باشد.

او در این ویدیو گفت: "جالب است، از دیگران خبر ندارم، ولی خودم وقتی ماسک به صورت دارم، جابه‌جایش می‌کنم تا راحت‌تر باشم، و خواهی نخواهی می‌پرسم نکند این کار مقداری میکروب وارد ماسک می‌کند."

آقای گومرت تنها نماینده‌ای نیست که مبتلا به ویروس شده است. در ماه مارس، سناتور رند پال در حالی که منتظر نتیجه تست خود بود به باشگاه بدن‌سازی نمایندگان کنگره رفت و از این بابت مورد انتقاد زیادی قرار گرفت. نتیجه تست او مثبت بود.

ماریو دیاز-بالارت، نماینده جمهوری‌خواه ایالت فلوریدا، و بن مک‌آدامز، نماینده دموکرات ایالت یوتا هم اوایل امسال نتیجه تست‌شان مثبت اعلام شد.

به نوشته وبسایت  GovTrack.us، دست‌کم سه نماینده دموکرات و هفت نماینده جمهوری‌خواه گفتند نتیجه تست کرونایشان مثبت بوده‌است.

پس از آن که برخی ایالت‌های آمریکا در ماه آوریل محدودیت‌های اعمال شده را لغو کردند، شمار مبتلایان و درگذشتگان ویروس کرونا در این کشور همچنان افزایش یافته‌است.

پنجشنبه صبح، مقام‌های ایالات متحده ۶۳۲۵۵ مورد ابتلای جدید گزارش کردند که جمع مبتلایان در آمریکا را به ۵.۴ میلیون نفر می‌رساند. بیش از ۱۵۳ هزار نفر در این کشور بر اثر ویروس در گذشته‌اند و ۲.۲ میلیون نفر بهبود یافته‌اند.

© The Independent