هشدار دامپزشکان در آستانه هالووین: به حیوانات خانگی لباس نپوشانید

پوشاندن لباس به حیوانات یا تغییر غیرطبیعی ظاهر آن‌ها غیرضروری و بالقوه مضر است

تنها درصورتی‌که حیوانات شما بنا بر نظر پزشک نیاز به استفاده از لوازم جانبی مانند لباس و بارانی و امثال آن دارد، از این اقلام استفاده کنید و زمان استفاده از آن‌ها هم باید تنها به موارد ضروری محدود شود- Canva

حیوانات خانگی فرمانروایان بی‌چون‌وچرای شبکه‌های اجتماعی‌اند، به‌ویژه در زمان مناسبت‌ها و رویدادهای خانوادگی. در جشن سال نو، مراسم ازدواج، هالووین و امثال آن، اعضای دوست‌داشتنی خانواده را می‌بینیم که در برگزاری مشارکت دارند و گاهی به یکی از تزئینات این جشن‌ها مبدل می‌شوند، موضوعی که دامپزشکان بریتانیایی درباره زیاده‌روی در آن هشدار دادند.

استفاده از هالووین به‌عنوان فرصتی برای لباس خفاش یا شبح یا عنکبوت ترسناک پوشاندن به حیوان خانگی محبوبتان ممکن است به‌عنوان یک سرگرمی بی‌ضرر در نظر گرفته شود، هرچند که برخی معتقدند این کارها حیوان‌آزاری است.

تصاویر حیوانات خانگی با لباس‌های هالووین به‌صورت گسترده در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود و برای برخی درآمدزا نیز است. حتی حساب رسمی شبکه اجتماعی اینستاگرام نیز با انتشار ویدیویی از یک گربه در لباس جادوگر به استقبال هالووین رفت.

بنا بر گزارش نشریه بریتانیایی تلگراف، دامپزشکان به صاحبان حیوانات خانگی هشدار داده‌اند که ممکن است با تزئینات بال‌، پاهای اضافی و سایر لوازم جانبی در هالووین حیوانات دلبند خود را در معرض خطر قرار دهند.

این دامپزشکان می‌گویند مجبور کردن حیوانات به پوشیدن لباس که در رسانه‌های اجتماعی رایج شده، نه‌تنها ممکن است خود حیوانات خانگی را بترساند، بلکه در صورت برخورد با سایر حیوانات یا موقعیت‌های خطرناک باعث می‌شود آن‌ها قادر به دفاع از خود یا فرار نباشند.

جاستین شاتون، از انجمن دامپزشکی بریتانیا، به تلگراف گفت: «بیشتر مردم حیوانات خانگی خود را عضوی از خانواده‌شان می‌دانند که بسیار عالی است، اما مهم است که به یاد داشته باشید که حیوانات خانگی مثل لوازم جانبی مد نیستند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پوشاندن لباس به حیوانات یا تغییر غیرطبیعی ظاهر آن‌ها نه‌تنها غیرضروری و بالقوه مضر است، بلکه در برخی موارد می‌تواند حیوانات خانگی را از بروز رفتارهای طبیعی‌شان و استفاده از زبان بدنشان برای برقراری ارتباط نیز باز‌دارد. «برخی از لباس‌ها همچنین ممکن است از تنظیم دمای بدن حیوانات خانگی و تنفس آزادانه جلوگیری کنند که مخصوصا برای سگ‌های صورت تخت مانند فرنچ بولداگ و پاگ نگران‌کننده است.»

هالووین زمان بسیار پر استرسی برای برخی از حیوانات خانگی است. همیشه بهترین کار این است که سعی کنید حیوانات خانگی خود را آرام و مطمئن نگه دارید، نه اینکه با پوشاندن لباس به آن‌ها اضطراب و ناراحتی بیشتری بدهید.

 ادی کلاتون، استاد بیهوشی دامپزشکی در دانشگاه ادینبورو می‌گوید که پوشاندن لباس به گربه‌ها می‌تواند آن‌ها را هنگام خروج از خانه به خطر بیندازد یا حتی به خفه شدن آن‌ها منجر شود.

او گفت: «تا جایی که به گربه‌ها مربوط می‌شود، شما نمی‌توانید آن‌ها را محدود کنید، آن‌ها با لباس هم فرار می‌کنند. ایده لباس پوشاندن به آن‌ها تبدیل کردنشان به موجودات هالووین خطرناک است. متاسفانه این بیشتر به صاحبان آن‌ها مربوط است تا خود حیوانات.»

یکی از بزرگترین مشکل گربه‌ها به گردن داشتن قلاده‌های چرمی و نظیر آن است که هنگام عبور از میان بوته‌ها قلاده گیر می‌کند و حیوان در تلاش برای رهایی خود را خفه می‌کند. اگر گیر بیفتند و صدایی از خود درنیاورند، ممکن است برای مدتی طولانی همان‌جا بمانند پیش از اینکه کسی پیدایشان کند. گربه‌ها در صورت نیاز به قلاده، باید از نمونه‌های کشسان و انعطاف‌پذیر استفاده کنند.

دامپزشکان توصیه می‌کنند تنها درصورتی‌که حیوانات شما بنا بر نظر پزشک نیاز به استفاده از لوازم جانبی مانند لباس و بارانی و امثال آن دارد، از این اقلام استفاده کنید و زمان استفاده از آن‌ها هم باید تنها به موارد ضروری محدود شود.

اگر شما هم با این دامپزشکان موافقید راهی وجود دارد که می‌توانید جلوی این موج را در شبکه‌های اجتماعی بگیرید. به این نوع ویدیوها و تصاویر واکنش مثبت نشان ندهید و حیوانات خانگی خود را سوژه این تصاویر و ویدیوها نکنید. آن‌ها به‌خودی‌خود با نمک و دوست‌داشتنی‌اند و نیازی به تزئینات جانبی ندارند.

بیشتر از زندگی