محبوب‌ترین الگوهای کودکان برای سر و شکل هالووینی

بوریس جانسون از نظر کودکان بریتانیایی «دومین چهره ترسناک» است

FREDERIC J. BROWN / AFP

طبق تحقیقی که انجام گرفته است بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا، مرد عنکبوتی ابرقهرمان سینمایی و شخصیت‌های مجموعه‌ پربیننده نت‌فلیکس به نام «چیزهای عجیب» از جمله محبوب‌ترین الگوهای تهیه‌ لباس کودکان در روز هالووین امسال هستند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در سال‌های قبل کودکان برای قاشق‌زنی در مراسم هالووین سر و شکل اشباح ترس‌ناک، جادوگران وحشت‌انگیز و خون‌آشام‌ها را انتخاب می‌کردند.

اما این روزها انگار جوانان بیش‌تری در تصمیم‌گیری راجع به این که در روز ۳۱ اکتبر به چه شکلی درآیند یا شکل چه کسی بشوند از فرهنگ عامه الهام می‌گیرند.

طبق نظرسنجی گروه بینو استودیوس از ۲هزار پدر و مادر و فرزندان  شش تا ۱۴ سال، نسبت بالایی از خانواده‌ها در هالووین می‌خواهند موضوع خروج بریتانیا از اتحادیه‌ اروپا(برگزیت) را دست‌مایه‌ شوخی قرار دهند.

طبق این تحقیق که در ماه اکتبر انجام گرفته است بیش از نیمی از خانواده‌های بریتانیایی می‌خواهند در لباس و آرایش روز هالووین به طور مستقیم از موضوع برگزیت استفاده کنند.

بیش از یک‌ چهارم نظردهندگان نیز گفتند می‌خواهند همانند سیاست‌مداران معروف بریتانیا لباس بپوشند در حالی که یک‌ پنجم نظردهندگان نیز می‌خواهند از تزیینات الهام گرفته از مضمون برگزیت استفاده کنند.

جانسون نخست وزیر بریتانیا  در جایگاه دهم فهرست محتمل‌ترین سر و شکل انتخابی کودکان در هالووین امسال قرار دارد.

پنی‌وایس، دلقک رقاص فیلم فراطبیعی ترس‌ناک «آن: فصل دو» که به تازگی روی پرده رفته است در صدر این فهرست قرار دارد و جایگاه دوم هم از آن مرد عنکبوتی شخصیت محبوب مارول است.

شخصیت‌های دیگر قرار گرفته در ۲۰ جایگاه نخست این فهرست عبارت‌اند از ژوکر، ابرقهرمانی آمازونی زن شگفت‌انگیز، شخصیت‌های مجموعه‌ تلویزیونی علمی تخیلی«چیزهای عجیب» و شخصیت‌های بازی ویدیویی فورتنایت.

بیش از ۸۰ درصد کودکان بریتانیایی گفتند در هالووین سر و شکل الهام گرفته از فرهنگ عامه را به سر و شکل متعارف ترجیح می‌دهند.

مایک استیرلینگ دبیر تحریریه بینو استودیوس می‌گوید: «کودکان امروز خیلی با رویدادهای جهان پیوند دارند».

« با توجه به آن که برگزیت بر سر زبان همگان افتاده است تعجبی ندارد اگر در هالووین امسال خیابان‌های بریتانیا پر شود از بوریس‌های کوچولو و یکی دو تا هم جرمی کوربین».

طبق یافته‌های این تحقیق، به نظر دوسوم والدین و فرزندان بریتانیایی جانسون «ترس‌ناک‌ترین» چهره‌ مشهور در قرن بیست‌ویکم است.

اما طبق این تحقیق در میان چهره‌های مشهور آن که بیش از همه در دل کودکان بریتانیایی هراس می‌افکند دونالد ترامپ رییس جمهور ایالات متحده است.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk

© The Independent

بیشتر از زندگی