زنجیره انسانی ایرانیان از استرالیا تا کانادا؛ پیوستن به انقلاب ایران

با تشکیل اولین زنجیره‌های انسانی، انتظار می‌رود ایرانیان روز شنبه در سراسر جهان به فراخوان حامد اسماعیلیون بپیوندند

در پی فراخوان انجمن خانواده‌های جان‌باختگان پرواز اوکراینی و در راستای خیزش جهانی علیه جمهوری اسلامی، ایرانیان در سیدنی و دیگر شهرهای استرالیا و نیوزیلند زنجیره‌های انسانی، تشکیل داده‌اند.

در روزهای گذشته، انجمن‌ خانواده‌های جان‌باختگان پی‌اس۷۵۲ از ایرانیان در شهرهای مختلف جهان درخواست کرده بود، «زنجیره انسانی برای پیوستن به انقلاب ایران» و با شعار «وقتش رسیده است» را در روز شنبه، ۷ آبان، تشکیل دهند. زنجیره انسانی ایرانیان که هم‌اکنون از استرالیا آغاز شده، در ساعت‌های بعد به اروپا و آمریکای شمالی خواهد رسید.

دو فراخوان قبلی این انجمن برای تظاهرات ایرانیان خارج از کشور در روزهای دهم و ۲۲ اکتبر با استقبالی بی‌نظیر همراه شده بود.

در تجمع هفته گذشته برلین براساس اعلام پلیس آلمان، دست‌کم ۸۰ هزار نفر حضور داشتند که یکی از بزرگ‌ترین کارزارها و تظاهرات‌ها ایرانیان طی چهار دهه گذشته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حامد اسماعلیون، سخنگوی انجمن خانواده‌های جان‌باختگان پرواز اوکراینی و گروه ایرانیان مدافع عدالت و حقوق بشر، شب گذشته اعلام کرد که انجمن خانواده‌ها موفق به ارتباط با سازمان‌دهندگان زنجیره‌ انسانی در ۸۰ شهر دنیا شده‌ و ساعت و محل شروع و پایان زنجیره‌های انسانی در این شهرها را در حساب اینستاگرامی پی‌اس۷۵۲ منتشر کرده‌ است.

فراخوان زنجیره انسانی در شهرهای مختلف جهان برای پیوستن به انقلاب ایران، پس از راهپیمایی بزرگ ایرانیان در برلین در روز ۲۲ اکتبر، مطرح شد. انجمن خانواده‌های جان‌باختگان پی‌اس۷۵۲ همچنین در اول اکتبر موفق شده بودند با هماهنگی و سازمان‌دهی خود، تجمع‌هایی اعتراضی را در بیش از ۲۰۰ کشور دنیا در حمایت از خیزش سراسری علیه جمهوری اسلامی، به سرانجام برسانند.