در عملیات جبهه آزادی افغانستان در قندهار، سه طالب کشته شدند

جبهه آزادی افغانستان به طالبان در مورد بازداشت و شکنجه نظامیان پیشین هشدار داد

جبهه آزادی افغانستان با انتشار ویدیویی در رسانه‌های اجتماعی، اعلام کرد شامگاه سه‌شنبه، سوم آبان (۲۵ اکتبر)، در یک حمله چریکی به مرکز شهر قندهار، سه تن از افراد طالبان را کشته و دو تن را زخمی کرده است.

حساب رسمی جبهه آزادی افغانستان در توییتر ویدیویی منتشر کرده است که نشان می‌دهد در مرکز شهر قندهار و در نزدیکی ساختمان استانداری، یک خودرو پلیس طالبان هدف قرار می‌گیرد و به آتش کشیده می‌شود. جبهه آزادی با انتشار این ویدیو، به طالبان هشدار داد از بازداشت و شکنجه نیروهای امنیتی دولت پیشین دست بردارند، «وگرنه تک‌تک اعضای این گروه که چنین جنایاتی مرتکب شوند، شناسایی و از بین برده خواهند شد.»

این گروه مخالف طالبان اوایل اکتبر نیز در دو عملیات متفاوت در استان‌های قندهار و بغلان، دو سرباز طالبان را از بین برد و سه تن را زخمی کرد. حساب رسمی جبهه آزادی افغانستان در فیس‌بوک تصاویر افراد کشته‌شده را هم منتشر کرد.

جبهه آزادی افغانستان در کنار جبهه مقاومت ملی، یکی از گروه‌های فعال در زمینه مقاومت نظامی علیه طالبان در افغانستان است. این جبهه که اغلب از نظامیان دولت پیشین تشکیل شده است، تاکنون عملیات‌های چریکی متعددی در قندهار، کاپیسا، بغلان، پروان، تخار و برخی نقاط دیگر افغانستان انجام داده است. جبهه آزادی افغانستان در اغلب عملیات‌های خود علیه طالبان، به این گروه در مورد خودداری از بازداشت و شکنجه نظامیان پیشین هشدار می‌‎دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در حالی که در روزهای نخست بازگشت طالبان به قدرت، ملا هیبت‌الله آخوندزاده، رهبر طالبان، فرمان عفو عمومی صادر کرد و طالبان مدعی شدند که همه نظامیان پیشین و دیگر مخالفانشان را عفو کرده‌اند، سلسله انتقام‌جویی‌های طالبان از نظامیان پیشین همچنان ادامه دارد.

طالبان یک هفته پیش، دو نظامی سابق را در شهرهای کابل و غور در ملاعام تیرباران کردند. یکی از کشته‌شدگان افسر نیروهای ویژه ارتش و دیگری افسر پلیس دولت پیشین بود. علاوه بر این، افراد ناشناس ظهر شنبه یک ژنرال وزارت دفاع دولت پیشین افغانستان را در شهر تالقان، مرکز استان تخار، و در نزدیکی دفتر اداره استخبارات (اطلاعات) طالبان، ترور کردند. طالبان قتل این ژنرال ارتش پیشین را به خصومت‌های خانوادگی ارتباط دادند.