طالبان دو نظامی دولت پیشین را در پنجشیر و تخار تیرباران کردند

این دو نظامی پیشین، بدون روشن بودن اتهامشان، در محکمه صحرایی تیرباران شدند

طالبان در یک هفته اخیر در چند ناحیه تخار از جمله شهرستان ورسج، پنج غیر نظامی را کشته و بیش از ده نفر را بازداشت کرده‌اند-ایندیپندنت فارسی

افراد طالبان برخلاف عفو عمومی مورد ادعای رهبر این گروه، روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، یک افسر ارتش و یک سرباز پلیس در دولت پیشین افغانستان را در پنجشیر و تخار تیرباران کردند.

یکی از ساکنان شهرستان دره در پنجشیر به ایندیپندنت فارسی گفت، طالبان، سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت، جمشید، یکی از افسران نظامی پیشین، را پس از بازداشت تیرباران کردند.

به گفته این منبع آگاه، جمشید، افسر نظام پیشین، پس از آنکه روز سه‌شنبه جنگ‌جویان طالبان او را به ظن ارتباط با جبهه مقاومت ملی در خانه‌اش دستگیر کردند، روز چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت، جسدش در حومه روستا پیدا شد.

در همین حال، روز پنجشنبه، دین محمد، سرباز پیشین پلیس، را در کوچه کلفگانی‌ها در شهر تالقان مرکز استان تخار، از خانه‌اش بیرون آوردند و تیرباران کردند؛ دلیل قتل این سرباز هنوز روشن نیست.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

طالبان در یک هفته اخیر، با راه‌اندازی عملیات در چند ناحیه تخار از جمله شهرستان ورسج، پنج غیر نظامی را کشته و بیش از ده نفر را بازداشت کرده‌اند. این عملیات طالبان تحت عنوان مقابله با نیروهای جبهه مقاومت ملی انجام شده است. در مناطقی که طالبان عملیات دارند، فعالیت شبکه‌های مخابراتی قطع شده است.

از شامگاه روز جمعه ۱۶ اردیبهشت تاکنون، درگیری میان مقاومتگران جبهه مقاومت ملی افغانستان به رهبری احمد مسعود و جنگجویان طالبان در پنجشیر، اندراب و ورسج جریان دارد. براساس گزارش‌های دریافتی از این سه محل درگیری، تلفات سنگینی به دو طرف وارد شده است. طالبان تصاویری از پیکرهای تیرباران‌شده چندین عضو جبهه مقاومت ملی در پنجشیر و اندراب را در فضای مجازی منتشر کردند.

فرماندهان جبهه مقاومت ملی نیز به ایندیپندنت فارسی گفتند ضربه‌های سنگینی در پنجشیر و اندراب به طالبان وارد شده است.

شهروندان افغانستان، برخی فعالان سیاسی و شماری از نهادهای مدافع حقوق بشر ادعا کردند که طالبان در پنجشیر مرتکب جنایت جنگی شده‌اند و برای انتقام‌جویی از اعضای جبهه مقاومت ملی، غیرنظامیان را بازداشت، شکنجه و تیرباران کردند. سخنگویان طالبان در حالی‌که کشتار نظامیان پیشین و افراد غیرنظامی را رد می‌کنند، با انتشار ویدیوهایی از پنجشیر، تلاش می‌کنند اوضاع را عادی جلوه دهند.

بیشتر از جهان