خودرو پرنده چینی در دبی فرود آمد

مدیرعامل اکس‌پنگ: برای حضور در بازارهای بین‌المللی، ابتدا دبی را انتخاب کردیم؛ چون مبتکرترین شهر جهان است

نمایش این خودرو پرنده چینی در دبی نشان می‌دهد روابط تجاری بین امارات متحده عربی و چین تثبیت‌شده و روبه‌رشد است - ASKA DESIGN TEAM

شرکت اکس‌پنگ، سازنده خودروهای الکترونیکی چینی، خودرو پرنده خود را در امارات متحده عربی به نمایش عمومی گذاشت.

به گزارش اورشلیم پست، اکس‌پنگ که در تلاش است خودروهای پرنده الکتریکی خود را به بازارهای بین‌المللی عرضه کند، هفته گذشته یک خودرو پرنده دوسرنشینه برقی به نام اکس۲ را در دبی به نمایش گذاشت.

این مدل از اکس۲ در جیتکس (GITEX)، یکی از سه نمایشگاه بزرگ فناوری جهان، در مرکز نمایشگاهی دبی، به نمایش درآمد؛ البته این مدل قبل از پرواز آزمایشی، باید مراحل ارزیابی ریسک عملیات را سپری می‌کرد.

مینگوان کیو، یکی از مدیران اکس‌پنگ، درباره نمایش این خودرو گفت: «ما قدم‌به‌قدم به سمت حضور در بازارهای بین‌المللی حرکت می‌کنیم. ابتدا دبی را انتخاب کردیم؛ چون مبتکرترین شهر جهان است.»

برایان گو، رئیس شرکت اکس‌پنگ، نیز در یک نشست تخصصی در نمایشگاه جیتکس گفت: «ما در مورد آینده بسیار هیجان‌زده‌ایم. بسیاری از فناوری‌های جدید باید در آینده تجاری شوند و این باری بر دوش ما می‌گذارد. ما در مرحله تحقیق و توسعه هزینه‌های زیادی می‌کنیم، اما در برخی موارد، کم بودن تقاضا در صنعتی‌ کردن تولیداتمان اختلال ایجاد می‌کند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نمایش این خودرو پرنده چینی در دبی نشانه دیگری از این است که روابط تجاری بین امارات متحده عربی و چین تثبیت‌شده و روبه‌رشد است. به گفته بسیاری از تحلیلگران، از نگاه چین، امارات سکوی پرشی به شورای همکاری خلیج فارس در نظر گرفته می‌شود و کسب‌وکارهای چینی پروژه‌های عظیم و مهم خود را ابتدا در امارات رونمایی و سپس به بازارهای بین‌المللی عرضه می‌کنند.

تجارت غیرنفتی چین و امارات متحده عربی در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال پیش از آن، ۲۷ درصد افزایش یافت. بر اساس گزارش منابع چینی، صادرات این کشور به امارات متحده عربی از ۱.۷۸ میلیارد دلار در ژوییه ۲۰۲۱ به ۵.۱۲ میلیارد دلار در ژوییه ۲۰۲۲ افزایش یافت.

پگی لی، کارشناس چینی ارتباطات، درباره حضور گسترده شرکت‌های مهم چینی در امارات و عربستان سعودی، به مدیا لاین گفت: «اعضای شورای همکاری خلیج فارس هم قدرت خرید دارند و هم برای شناخت نوآوری‌ها در زمینه‌های مختلف کنجکاوند.»

به گفته او، صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی با اکنون اعطای ویزای اقامت ممتاز این پادشاهی، اتباع چینی را به این کشور جذب می‌کند. امارات نیز ویزای اقامت ۱۰ ساله طلایی خود با مزایای جذاب آن را به سرمایه‌گذاران، کارآفرینان خارجی، متخصصان در زمینه‌های مختلف، محققان و حتی هنرمندان ارائه می‌کند.

بر اساس آماری که سفارت چین در امارات منتشر کرد، در حال حاضر ۳۰۰ هزار شهروند چینی در امارات اقامت دارند. چین در پنج سال گذشته با افزایش سرمایه‌گذاری‌های دوجانبه، همچنان در میان شرکای تجاری برتر امارات قرار داشته است. به عنوان یکی از نمونه‌های همکاری دوجانبه میان چین و امارات می‌توان به شرکت خطوط کشتیرانی کوسکو چین اشاره کرد. این بزرگ‌ترین اپراتور کانتینری در جهان، بندر خلیفه در ابوظبی امارات متحده عربی را به عنوان پایگاه عملیات خود در خاورمیانه انتخاب کرده است.

در همین حال، امارات متحده عربی نیز از جاه‌طلبی‌های چین در طرح «کمربند و جاده»- یک طرح سرمایه‌گذاری در زیربناهای اقتصادی بیش از ۷۰ کشور جهان- حمایت کرده است. راه‌اندازی پروژه‌هایی مانند بازار معامله‌گران دبی، بازار ایوو (Yiwu) و نمایش ظرفیت صنعتی چین و امارات متحده عربی با مشارکت شرکت‌های چینی از دیگر همکاری‌های دوجانبه میان این کشورها است.

این رابطه دو سویه سبب شد شرکت‌های چینی بتوانند در بخش‌های با پتانسیل بالا مانند انرژی، زیرساخت‌ها و فناوری مالی رشد کنند؛ در عین حال چنین فناوری‌هایی در ساخت شهر هوشمند به امارات متحده عربی کمک می‌کند.

درست همانند چین، شورای همکاری خلیج فارس در تلاش است روابط خود با ایران را کاهش دهد. این به آن معنا است که دوستان جدید و قوی نه تنها برای صادرات و واردات بلکه به عنوان فرصت‌هایی بالقوه در سایر سرمایه‌گذاری‌ها که به زیرساخت‌های بندری در سراسر جهان نیاز دارد، متحد خواهند شد.

بیشتر از تکنولوژی