مشارکت بنیان‌گذار گوگل در ساخت ماشین پرنده

بنیان‌گذاران الف در مورد برنامه خود به‌طورعمومی صحبتی نکرده‌اند، اما از سال ۲۰۱۵ در حال کار روی آن بوده‌اند

تیم دریپر، سرمایه‌دار ریسک‌پذیر، تنها چند هفته پس از شکست شرکت «ماشین پرنده»، با حمایت لری پیج، بنیان‌گذار گوگل، برای کمک به راه‌اندازی یک شرکت دانش‌بنیان به منظور ساخت یک وسیله نقلیه هوایی الکتریکی آماده می‌شود که قرار است اواخر این ماه رونمایی شود. 

به گزارش بلومبرگ، موسسه دانش‌بنیان جدید «الف ئرونائوتیک» (Alef Aeronautics Inc) بر توسعه وسیله نقلیه‌ای تمرکز دارد که بیشتر شبیه یک خودرو باشد تا یک هلی‌کوپتر کوچک و همین آن را از اکثر شرکت‌های صنعتی نوظهور که در حال ساخت وسایل نقلیه الکتریکی‌ به اصطلاح برخاست‌وفرود عمودی‌اند، متمایز می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بنیان‌گذاران الف در مورد برنامه خود به‌طورعمومی صحبتی نکرده‌اند، اما از سال ۲۰۱۵ در حال کار روی آن بوده‌اند. گروه کوچکی از مهندسان در سن متئو واقع در کالیفرنیا، در حال توسعه این وسیله نقلیه با هدف ساخت یک «ماشین واقعی»‌اند که طبق آنچه در وب‌سایت الف منتشر شده، بتواند به صورت عمودی بلند شود و برای اکثر مردم (نه فقط ثروتمندان)، مقرون‌به‌صرفه باشد.

این شرکت که قبلا «آرمادا ئرونائوتیک» (Armada Aeronautics) نام داشت، چندین سال پیش، مدلی در مقیاس کوچک را به دریپر نشان داد که او تحت تاثیر قرار گرفت. الف اعلام کرد که این نمایش برای متقاعد کردن دریپر برای تبدیل شدن به «سرمایه‌گذار پیشگام» در شرکت کافی بود. یک نمونه اولیه در مقیاس کامل برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ به پرواز درآمد. وب‌سایت الف درباره این پروژه جزئیات کمی ارائه می‌دهد اما می‌گوید نمای بیرونی این وسیله نقلیه را هیراش رزاقی، طراح سابق بوگاتی، انجام داده است.

دریپر مدت‌ها است با آنچه می‌توان آن را صنعت حمل‌ونقل هوایی شخصی نامید، در ارتباط است. او در سال ۲۰۰۴، خواستار دریافت پیشنهادهایی برای یک ماشین پرنده شد. از آن زمان، او در دو شرکت نوآفرین (استارت‌آپ) مختلف ساخت جت‌ پک (موتورهای پرواز یک نفره‌ای که مانند کوله پشتی روی شانه قرار می‌گیرند)، از طریق صندوق خود، «دریپر اسوسیتد» (Draper Associates)، سرمایه‌گذاری کرد. یکی از این شرکت‌ها روی ساخت یک وسیله نقلیه پرنده به سبک موتورسیکلت نیز کار می‌کند.

ثروتمندان «سیلیکون ولی» مدت‌ها است که در آرزوی تحقق ایده یک خودرو پرنده‌اند. لری پیج سرمایه خود را برای بلندپروازانه‌ترین تلاش برای توسعه «کیتی هاوک» (Kittyhawk) صرف کرد اما این شرکت پس از بیش از ۱۰ سال تلاش برای ایجاد یک وسیله نقلیه قابل‌اعتماد و یک مدل تجاری مطمئن، در ماه سپتامبر، این پروژه را کنار گذاشت. سایر شرکت‌های تاکسی هوایی هم با وجود تصادف‌های شدید در طول آزمایش‌ها، همچنان در این مسیر قرار دارند.

بیشتر از تکنولوژی