کوین اسپیسی در یک پرونده اتهام آزار جنسی برنده شد

آنتونی رپ ادعا کرده بود هنگامی که ۱۴ سال داشته، اسپیسی از او سوءاستفاده جنسی کرده است

حکم برائت کوین اسپیسی پس از یک محاکمه سه هفته‌ای در دادگاه فدرال منهتن، صادر شد- Yuki IWAMURA / AFP

کوین اسپیسی، هنرپیشه سرشناس و برنده جایزه اسکار، در دادگاهی که برای رسیدگی به پرونده اتهام آزار جنسی او تشکیل شده بود، برنده شد.

به گزارش العربیه انگلیسی، این پرونده در پی شکایت آنتونی رپ، بازیگر، باز شد. رپ ادعا کرده بود که در ۱۴ سالگی، پس از حضور در یک میهمانی، کوین اسپیسی او را آزار جنسی داده و او لطمه عاطفی دیده است. با این حال، اعضای هیئت منصفه در دادگاه مدنی به این نتیجه رسیدند که شاکی برای اثبات ادعای خود را مبنی بر سوءاستفاده جنسی و آزار روانی ناشی از آن شواهد و دلایل کافی در اختیار ندارد.

آنتونی رپ که اکنون ۵۰ سال دارد، پیش‌تر در دادگاه شهادت داده بود که اسپیسی در حالت مستی قصد تعرض به او را داشته اما او توانسته است خود را از آن مخمصه نجات دهد. کوین اسپیسی این ادعا را رد کرد و گفت که هرگز با رپ تنها نبوده است.

حکم برائت کوین اسپیسی پس از یک محاکمه سه هفته‌ای در دادگاه فدرال منهتن، صادر شد.

هنرپیشه مجموعه «خانه پوشالی» پس از اعلام حکم دادگاه، با خبرنگاران گفت‌وگو نکرد اما جنیفر کلر، وکیل اسپیسی، به رسانه‌ها گفت که موکلش از هیئت منصفه سپاسگزار است که «نادرستی این اتهام‌ها را دریافتند».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کلر گفت: «قدم بعدی این است که اسپیسی ثابت کند درباره سایر اتهام‌ها نیز بی‌گناه است. او سال ۲۰۲۳ به اتهام ارتکاب پنج مورد تجاوز جنسی بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۳  در لندن محاکمه خواهد شد.»

وکیل کوین اسپیسی با ساختگی خواندن داستان آنتونی رپ، چند تئوری برای اینکه چرا او ممکن است دروغ گفته باشد، ارائه کرد؛ از جمله میل به توجه یا حسادت به موفقیت اسپیسی. او گفت: «رپ در جریان این محاکمه بیشتر از تمام دوران بازیگری‌ خود جلب توجه کرد.»

کوین اسپیسی برای بازی در فیلم‌های «زیبای آمریکایی» و «مظنونان همیشگی» برنده اسکار شد، اما از آنجا که بیش از ۲۰ نفر او را به آزار جنسی متهم کردند، اعتبار حرفه‌ای‌اش خدشه‌دار شد و نتفلیکس او را از مجموعه «خانه پوشالی» کنار گذاشت.

اسپیسی چند سالی است که با اتهام‌هایی مرتبط با رفتار جنسی خود روبرو است. جدی‌ترین اتهام‌ها را آنتونی رپ مطرح کرد که به اتهام دست زدن اسپیسی به «بخش‌های خصوصی» بدنش، خواهان مجازات و دریافت غرامت شده بود.

اسپیسی سال ۲۰۱۸ در ماساچوست هم به تجاوز جنسی به یک مرد ۱۸ ساله در سال ۲۰۱۶ متهم شد، اما دادستان‌ها در سال ۲۰۱۹، پس از اینکه قربانی از شهادت دادن در دادگاه خودداری کرد، پرونده را مختومه اعلام کردند.

بیشتر از جهان