یک گوشی هوشمند چهار دوربینه دیگر به جنگ «اپل» آمد

«اسمارتیزان نات پرو ۳» یک سوم آیفون ۱۱ قیمت دارد و دسترسی فوری به برنامه «تیک‌تاک» را امکان‌پذیر می‌کند

Smartisan Jianguo Pro 3

شرکت مالک تیک‌تاک گوشی هوشمند جدیدی را عرضه کرده است که به صورت یکپارچه با این برنامه ویدیویی پرطرفدار کار می‌کند.

این اولین گوشی همراه است که از زمان مالکیت شرکت چینی تولید گوشی هوشمند اسمارتیزان توسط بایت‌دانس، شرکت مادر تیک‌تاک، از سوی این شرکت عرضه می‌شود.

اگرچه این اولین گوشی همراه بایت‌دانس است، نام عجیب Smartisan Jianguo Pro 3 برای آن انتخاب شده است. نام خلاصه‌تر این محصول Nut Pro 3 است.

 

این گوشی از مشخصات رده‌بالایی برخوردار است، از جمله نمایشگر ۶/۳۹ اینچی، پردازشگر «اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس»، ۸ گیگابایت رم و چهار دوربین عقب. از صفحه قفل، با بالا کشیدن صفحه می‌توان مستقیما به برنامه تیک‌تاک دسترسی پیدا کرد.

این گوشی شاید در مقایسه با گوشی پیشتاز بازار، آیفون ۱۱ پرو مکس، یک دوربین بیشتر داشته باشد، اما بعید است کیفیت عکس آن در حد این پرچمدار اپل باشد. همچنین قیمیت آن بسیار کمتر از گوشی اپل خواهد بود. قیمت خرده‌فروشی «اسمارتیزان نات پرو ۳» حدود ۴۱۲ دلار آمریکا خواهد بود که تقریبا یک سوم قیمت آیفون است.

برنامه تیک‌تاک، از زمان عرضه آن در چین در سال ۲۰۱۶ تا کنون به سرعت در سرتاسر جهان فراگیر شده و اکنون بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر دارد.

محبوبیت فزاینده تیک‌تاک، مارک زاکربرگ، مدیر اجرایی فیسبوک، را بر آن داشته که «برنامه حمله» خود را برای برخورد با رقابت این برنامه تدوین کند.

 

مکالمات ضبط شده در یکی از جلسات فیسبوک که اوایل امسال فاش شد نشان داد که این غول فناوری بسیار نگران است که کاربرانش را به رقیب چینی‌اش ببازد.

زاکربرگ گفت «فکر کنم از نظر مقیاس این برنامه در حال حاضر در هند از اینستاگرام پیشی گرفته است. به همین دلیل، پدیده بسیار جالبی است.»

«بنابراین، ما چند راهکار برای برخورد با این پدیده داریم که قصد داریم آنها را به کار بگیریم. ما برنامه‌ای به اسم لاسو (Lasso) داریم که برنامه مستقلی است و در حال حاضر داریم روی آن کار می‌کنیم، سعی می‌کنیم بازار این محصول را در کشورهایی مانند مکزیک تثبیت کنیم. این یکی از اولین گام‌های ما خواهد بود.»

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk

 

© The Independent

بیشتر از زندگی