حمایت شبکه سراسری نمایندگان محیط کار بریتانیا از اعتصاب کارگران در ایران

این نهاد کارگری خواستار آزادی فوری و بی‌قیدوشرط تمامی اعتصاب‌کنندگان و زندانیان سیاسی شد

شبکه سراسری نمایندگان محیط کار بریتانیا نام تعدادی از کارگران زندانی را که طی هفته‌های گذشته بازداشت شده‌اند، اعلام کرد - Telegram:/@Jfarhanginiran

شبکه سراسری نمایندگان محیط کار بریتانیا (ان‌اس‌اس‌ان) در بیانیه‌ای خطاب به جمهوری اسلامی، خواستار آزادی فوری فعالان کارگری در ایران شد.

این شبکه در این بیانیه خود، به خیزش سراسری مردم ایران پس از قتل مهسا امینی به دست پلیس امنیت اخلاقی و کشتار بیش از ۲۰۰ نفر و بازداشت بیش از هزاران نفر در اعتراض‌های سراسری ایران اشاره کرد و نوشت: «اعتصاب‌ها در حمایت از اعتراض‌ها شروع شده و در جریان است. این چیزی است که جمهوری اسلامی را به وحشت می‌اندازد. بر اساس گزارش‌های دریافت‌شده از ایران، بازداشت کارگران قبل از شروع اعتصاب‌ها آغاز شد. در شرایط کنونی، صدور پیام‌های همبستگی با اعتراض‌ها در تقویت روحیه مبارزه و همچنین کمک به فشار آوردن بر جمهوری اسلامی نقش بسیار مهمی دارد.»

بر اساس گزارشی که این نهاد کارگری منتشر کرد، نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ساعت ۱ بامداد یکشنبه، ۱۷ مهر تا پایان وقت دوشنبه ۱۸ مهر در شرکت‌های فعال در مجتمع پتروشیمی عسلویه حضور داشتند و بیش از ۱۰۰ نفر از کارگرانی را که از روز دوشنبه اعلام اعتصاب کرده بودند، با خود بردند. این گزارش مربوط به کارگران پتروشیمی بوشهر و پتروشیمی هنگام است.

۱۸ کارگر پتروشیمی سیناصنعت هم که از ۱۷ مهر اعتصاب کرده بودند، ۱۹ مهر در خیابان دستگیر شدند. در همان روز نیروهای اطلاعات سپاه با عکس و فیلم‌هایی در گوشی خود، به کارگاه سیناصنعت رفتند و به جست‌وجوی افراد مدنظر خود پرداختند. آن‌ها دو نفر به نام‌های رضا نجفی و ماجد عبادی را شناسایی و دستگیر کردند.

در جریان این بازداشت‌ها که با مقاومت کارگران مواجه شد، ماموران امنیتی پس از درگیری با کارگران موفق شدند بازداشتی‌ها را از محیط کار خارج کنند. نیروهای امنیتی در حال حاضر از تجسس تصویری به عنوان روشی معمول برای شناسایی و دستگیری کارگران اعتصابی در ایران استفاده می‌کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شبکه سراسری نمایندگان محیط کار بریتانیا نام تعدادی از کارگران زندانی را که طی هفته‌های گذشته بازداشت شده‌اند، به این شرح اعلام کرد: رضا نجفی، مجید عبادی (آبادان)، محمد حیدری، گودرز ابراهیمی، صمد رهنما، علی اسماعیلی، احمد عصمتی، حسین سلحشور (جوشکار اهل ایذه)، رضا کوراوند (جوشکار اهل ایذه)، رسول نوروزی (جوشکار اهل ایذه)، امید کوراوند (ایذه)، امین علی‌زاده (ایذه)، آرمان کاووسی (جوشکار، ایذه)، مهرداد کاووسی (فیتر ایذه)، اصلان سواری (متناسب ایذه)، حسن احمدی (ایذه)، صمد رفیعی (سرخون)، نیما غلامی (سرخون)، روح‌الله معصومی (یاسوج)، علی بیرانوند (سایت بوشهر شرکت فرجود).

شبکه سراسری نمایندگان محیط کار بریتانیا در این بیانیه، خواستار آزادی فوری و بی‌قیدوشرط تمامی اعتصاب‌کنندگان، معترضان و تمامی زندانیان سیاسی شد. اعطای حق برگزاری تشکل‌های سیاسی و صنفی و همچنین پذیرش تمامی مطالبات اعتصاب‌کنندگان از دیگر خواسته‌های این نهاد به شمار می‌آید.