همه‌چیز درباره انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا

توصیه‌های دونالد ترامپ در انتخابات‌های اولیه جمهوری‌خواهان به خوبی خریدار داشته است و بیشتر نامزدهای منتخب او در این انتخابات‌ها‌ پیروز شدند

انتخابات میان‌دوره‌ای ۲۰۲۲، روز پنجشنبه ۸ نوامبر برگزار می‌شود -Sean Rayford / Getty Images via AFP

انتخابات میان‌دوره‌ای ۲۰۲۲ قرار است روز پنجشنبه ۸ نوامبر برگزار شود.

هر ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان ایالات متحده در کنار ۳۴ کرسی از ۱۰۰ کرسی مجلس سنای ایالات متحده، به رای گذاشته خواهد شد.

در ایالت‌ها و ناحیه‌ها تکلیف رقابت ۳۹ فرماندار، به اضافه نتیجه چند انتخابات‌ ایالتی و محلی مختلف مشخص خواهد شد.

در این انتخابات، ترکیب صد‌و‌هجدهمین کنگره تعیین خواهند شد و نخستین بار پس از انجام ناحیه‌بندی جدید بر اساس سرشماری سال ۲۰۲۰ است که رای‌دهندگان رای خود را به صندوق می‌اندازند.

بر اساس گزارش‌ها، در چند کارزار حزب دمکرات تلاش شده است که برای نامزدهای راست افراطی در انتخابات اولیه حزب جمهوری‌خواه تبلیغ شود، زیرا طبق آنچه نیویورک تایمز در ماه ژوئن خاطرنشان کرد، به نظرشان با این کار پیروزی در انتخابات ماه نوامبر در ایالت‌هایی آسان‌تر می‌شود که بسیاری از رای‌دهندگان میانه‌روترند.

توصیه‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین، در انتخابات‌های اولیه جمهوری‌خواهان به خوبی خریدار داشته است و بیشتر نامزدهای منتخب او در این انتخابات‌ها‌ پیروز شدند.

اما چنانکه تایمز در ماه اوت نوشت، بسیاری از جمع بیش از ۲۰۰ نفره نامزدهایی که ترامپ توصیه کرد، در حالی مبارزه انتخاباتی کرده‌اند که یا هیچ نامزد رقیبی نداشتند، یا رقیبشان جدی نبوده است.

در جناح دمکرات‌ها نیز نامزدهای میانه‌روتر در چندین رقابت‌ رده بالا پیروز شدند، اما به گزارش ماه اوت گاردین، پیشروها همچنان به بخت خود در متمایل کردن این حزب به سمت چپ امیدوارند.

برخی از مشکلات اصلی در انتخابات میان‌دوره‌ای، عبارتند از [حق] سقط جنین، اقتصاد، [مهار] اسلحه [در جامعه]، جنگ روسیه در اوکراین، بخشودگی وام‌های دانشجویی، و عملکرد رئیس جمهوری جو بایدن در عرصه اشتغال.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پس از لغو حکم «رو علیه وید» (Roe v Wade) در روز ۲۴ ژوئن از سوی دیوان عالی ایالات متحده، دمکرات‌ها در پشتیبانی از حقوق باروری زنان کارزارهایی برپا کردند، حال آنکه جمهوری‌خواهان کوشیده‌اند به این موضوع بی‌توجه باشند، زیرا به نوشته پولیتیکو، معتقدند که این مسئله ممکن است باعث شکست آنان در انتخابات شود.

تعدادی از تیراندازی‌های جمعی اخیر، باعث شده است که موضوع مهار اسلحه برای دمکرات‌ها مهم‌تر شود که این موجب شد پس از دهه‌ها، اولین قانون مهم برای [مهار] سلاح تصویب شود.

به نوشته واشنگتن پست، در حالیکه جمهوری‌خواهان کارزارهای خود را حول اقتصاد، تورم بالا و قیمت زیاد بنزین به راه انداخته‌اند، وجود چشم‌انداز به ثبات رسیدن اقتصاد، از احتمال صف‌آرایی مجدد جمهوری‌خواهان کاسته ‌است.

جوئل بننسون و نیل نیوهاوس، محققانی از دو جناح، نوشته‌اند که سرنوشت انتخابات میان‌دوره‌ای ۲۰۲۲ «به این بستگی دارد که کدام حزب بتواند نشان دهد مشغول انجام اقداماتی معنادار برای تثبیت وضعیت اقتصادی، کاهش هزینه‌های تورم (مسکن، بنزین و غذا)، کاهش خشونت مسلحانه، و دفاع از حق انتخاب زنان است».

هرچند جمهوری‌خواهان از میزان محبوبیت ضعیف بایدن جانی دوباره گرفته‌اند، پس از چندین پیروزی در عرصه قانون‌گذاری در ماه‌های اخیر، چشم‌انداز پیش روی رئیس جمهوری روشن‌تر شده است.

حمله روسیه به اوکراین، پشتیبانی مردم را از بایدن افزایش داده است، زیرا از دیدگاه بسیاری، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق، زیادی از ولادیمیر پوتین و روسیه حمایت می‌کرد.

هر دو حزب می‌کوشند بر سیاست جدید بخشودگی وام‌های دانشجویی بایدن سرمایه‌گذاری کنند، در حالی که جمهوری‌خواهان می‌کوشند حمایت کارگران یقه‌آبی‌ [کارگران کم‌مهارت یا تازه‌کار با دستمزد کمتر] را جلب کنند، و دمکرات‌ها امیدوارند رای‌دهندگان جوان‌تر را به پای صندوق‌های رای بکشانند.

به گزارش سایت فایوترتی‌ایت (FiveThirtyEight)، دمکرات‌ها در پیروزی در سنا کمی بخت بیشتری دارند و از ۱۰۰ انتخابات شبیه‌سازی‌شده، در ۶۴ انتخابات پیروز شده‌اند، در حالیکه جمهوری‌خواهان برنده ۳۶ انتخابات از ۱۰۰ انتخابات شبیه‌سازی شده‌ بودند.

بخت جمهوری‌خواهان در پیروزی در مجلس نمایندگان بیشتر است و در ۷۱ انتخابات شبیه‌سازی‌شده، در مقابل [پیروزی] دموکرات‌ها در ۲۹ انتخابات، پیروز شدند.

© The Independent

بیشتر از جهان