روزنامه جوان علی دایی را به «هلاکت» تهدید کرد

با گسترش اعتراض‌ها و ادامه حمایت چهره‌های مشهور از مردم، لحن حاکمیت نیز درباره این افراد تغییر کرده است

روزنامه جوان، ارگان رسانه‌ای سپاه پاسداران، علی دایی، اسطوره فوتبال ایران، را «فریب‌خورده رسانه‌های معاند» خواند و او را به «دادگاه»، «توقیف اموال» و «هلاکت» تهدید کرد.

حمله ماموران لباس شخصی به دانش‌آموزان مدرسه شاهد در اردبیل که به مرگ یکی از آنان و مجروح و بازداشت شدن تعدادی دیگر منجر شد، واکنش تند علی دایی را به همراه داشت و او در یک پست اینستاگرامی، نوشت که سکوت در قبال اعمال فشارهای حاکمیت «به ریختن خون یکی دیگر از دخترانم در زادگاهم منجر شد».

مقام‌های جمهوری اسلامی ایران و رسانه‌های حکومتی در اقدامی هماهنگ، کشته شدن اسرا پناهی در جریان حمله ماموران لباس‌شخصی به مدرسه شاهد را تکذیب کردند و مدعی شدند که این دختر نوجوان خودکشی کرده است.

آن‌ها علی دایی را هم به دروغگویی متهم کردند، اما کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران در پست دیگری نوشت که تا از صحت چیزی مطمئن نباشد اظهارنظر نمی‌کند و درباره زادگاهش، اردبیل، «اطلاعات کامل» دارد.

پست اینستاگرامی علی دایی و تایید شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان، ابهام‌ها درباره قتل اسرا پناهی در مدرسه شاهد را از بین برد و همین موضوع خشم رسانه‌های حکومتی را در پی داشت.

روزنامه جوان روز چهارشنبه، ۲۷ مهر، در مطلبی با تیتر «آقای گل! خودت را پرپر نکن»، علی دایی را به «اشتباه‌های پیاپی ضدملی» متهم کرد و با لحنی تهدیدآمیز نوشت که بهتر است دایی به توصیه آیت‌الله بهجت گوش کند، از فضای مجازی دور بماند و حد خودش را بداند، چون «هرکس حد خود را نشناسد، هلاک گردد».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روزنامه جوان در ادامه به علی دایی توصیه کرد خود را «پرپر» نکند و راهش را از «علی کریمی درس‌نخوانده و مهرداد پولادی ولگرد» جدا کند تا «موجه و اسطوره» بماند.

ارگان رسانه‌ای وابسته به سپاه پاسداران علی دایی را به توقیف اموال نیز تهدید کرد و نوشت: «اگر آقای دایی خود را آن‌قدر بزرگ می‌داند (که هست) که گمان می‌کند لازم است و ضرورت دارد درباره یک ماجرا به میدان بیاید و چیزی منتشر کند و آن را اثرگذار در حد ملی و جهانی می‌داند، باید بپذیرد که اگر نتوانست به خانه آن دختر ادعایی برود و مرگ او به دست پلیس را در دادگاه ثابت کند، جریمه دادگاه نیز باید در خور شان و اقدام تخریبی او باشد.»

پیش‌تر روزنامه کیهان و برخی نمایندگان مجلس نیز این زمزمه را که خسارت اعتراض‌های اخیر باید از اموال چهره‌های مشهور حامی اعتراض‌ها کسر شود، سر داده بودند.

تهدید چهره‌های مطرح از طریق بازداشت، توقیف اموال و گذرنامه هم‌زمان با آغاز خیزش سراسری مردم علیه جمهوری اسلامی آغاز شد؛ اما اکنون با گسترش دامنه اعتراض‌ها و ادامه حمایت چهره‌های مشهور از مردم، لحن حاکمیت نیز درباره این افراد تغییر کرده است، تا جایی که آنان را صراحتا به مرگ تهدید می‌کنند.

وب‌سایت مشرق، وابسته به سازمان اطلاعات سپاه، روز دوشنبه، ۲۵ مهر، به نقل از یک منبع مطلع، ادعا کرد که سازمان مجاهدین خلق و موساد با هدف «هزینه‌سازی» برای جمهوری اسلامی ایران «نقشه ترور سلبریتی‌های خارج‌نشین» را طراحی کرده‌اند.

مشرق مدعی شده بود که «سیاست کشته‌سازی با ترور تعدادی از بازیگران و ورزشکاران مستقر در خارج که مردم را به آشوب و اغتشاش در کشور دعوت کرده‌اند»، دنبال می‌شود.

انتشار این مطلب در ارگان رسانه‌ای وابسته به سازمان اطلاعات سپاه، نگرانی‌ها درباره امنیت چهره‌های مشهور حامی مردم را افزایش داد. جمهوری اسلامی کشتار مردم معترض را هم گردن نمی‌گیرد و مدعی «کشته‌سازی» آنان به دست «دشمن» است.