نماینده مجلس اسرائيل در حمایت از زنان ایران موهایش را قیچی کرد

شارن هسکل، عضو حزب «وحدت ملی» در سخنرانی خود شعار «زن، زندگی، آزادی» سر داد

شارن هسکل اعلام کرد که این اقدام را به نشانه اعتراض به مرگ مهسا امینی و همبستگی با معترضان ایرانی انجام می‌‌دهد - twitter / SharrenHaskel

شارن هسکل، نماینده مجلس اسرائيل به نشانه همبستگی با زنان ایرانی موهای خود را کوتاه کرد.

به گزارش اورشلیم پست، این نماینده عضو حزب راست میانه‌رو «وحدت ملی» پیش از آنکه قیچی بردارد و دسته‌ای از موهای خود را در کنفرانس مسیحیان اورشلیم قیچی کند، شعار «زن، زندگی، آزادی» سر داد.

او اعلام کرد که این اقدام را به نشانه اعتراض به مرگ مهسا امینی و به منظور اعلام همبستگی با معترضان ایرانی در مخالفت با قوانین حجاب اجباری انجام می‌دهد.

هسکل با بیان این که زنان در ایران تظاهرات را رهبری می‌کنند، گفت: «در توصیف احترامی که برای این زنان و دختران قائلم کلمات کافی وجود ندارد. آنها برای درخواست آزادی و آینده‌ای امن برای خود و فرزندانشان زندگی‌شان را به خطر می‌اندازند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او در پایان سخنرانی‌اش در کنفرانسی با بیش از ۲۰۰۰ نفر از ۷۰ کشور مختلف ابراز امیدواری کرد که نمایندگان زنان ایرانی در میان سخنرانان کنفرانس سال آینده حضور داشته باشند.

پیش از این، یائیر لاپید، نخست‌وزیر اسرائیل در مجمع عمومی سازمان ملل متحد از زنان و مردم معترض ایران یاد کرده بود. او در روزهای ابتدایی خیزش سراسری مردم ایران علیه حکومت یادآور شده بود که حکومت ایران، هم از اسرائیل و هم از مردم خود متنفر است. لاپید از سکوت جهانیان در برابر رنج جوانان ایرانی نیز انتقاد کرده و افزوده بود: «مردم ایران بهای آزادی را با جان خود می‌پردازند.»

حساب کاربری وابسته به وزارت خارجه اسرائيل نیز در توییتر با زنان معترض ایرانی اعلام همبستگی کرده است. این صفحه در روزهای گذشته ویدئویی از زنان اسرائیلی را منتشر کرد که به زبان فارسی و با در دست داشتن دست‌نوشته‌ای می‌گفتند: «به یاد مهسا». روی برگه‌هایی که در دست این زنان بود هشتگ مهسا امینی به فارسی و انگلیسی نوشته شده بود.

توییتر وزارت خارجه اسرائیل همچنین از عکس‌های حضور ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران در مجمع عمومی سازمان ملل استفاده کرد و کشته شدن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد را مورد انتقاد قرار داد. ابراهیم رئیسی پشت تریبون سازمان ملل عکسی از قاسم سلیمانی، رئیس پیشین سپاه قدس را بالا برده بود اما حساب کاربری وزارت خارجه اسرائیل عکس مهسا امینی را جایگزین تصویر قاسم سلیمانی کرد و نوشت: «شاید فکر کنید دارید دنیا را گول می‌زنید اما این تنها چیزی است که ما می‌بینیم.»