ایلان ماسک و فروش دو میلیون دلاری عطر «موی سوخته»

ماسک از مردم خواست عطر او را بخرند تا او بتواند توییتر را بخرد

این عطر  قرار است در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۳ برای خریداران ارسال شود- AFP/boringcompany

ایلان ماسک، ثروتمندترین مرد جهان، فرصت جدیدی برای سرمایه اندوزی از راه فروش محصولات عجیب‌وغریب را بو کشیده و عطری به نام «موی سوخته» را روانه بازار کرده که به گفته او تنها در چند ساعت ۱۰ هزار عدد آن پیش‌فروش شد و یک‌میلیون دلار درآمد داشت. روز گذشته، ۱۳ اکتبر و یک روز بعد از اعلام این عدد، ایلان ماسک در توییت دیگری نوشت: بیست هزار!

به گزارش رویترز، در ماه سپتامبر وقتی ایلان ماسک ایده جدیدی برای یک عطر مردانه را مطرح کرد و گفت که این محصول به‌زودی از طریق شرکت بورینگ (The Boring Company) عرضه خواهد شد، بسیاری گمان کردند که او شوخی می‌کند، اما اکنون همه‌چیز رنگ واقعیت به خود گرفته است.

ماسک در توییتر، جایی که اکنون خود را فروشنده عطر توصیف می‌کند، نوشت: «با اسمی مانند اسم من، ورود به تجارت عطر اجتناب‌ناپذیر بود. اصلا چرا من این‌همه وقت با آن مبارزه کردم؟!»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شرکت بورینگ یک صفحه وب محافظت شده با رمز عبور برای این محصول راه انداخته که نشان می‌دهد همچنان در حال کار بر روی آن هستند.

«رایحه هوس نفرت‌انگیز» شرحی است که وب‌سایت درباره آخرین محصول ماسک نوشته، عطری قیمت آن شیشه‌ای صد دلار است و قرار است در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۳ برای خریداران ارسال شود.

محصولات قبلی که ماسک روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کرده بود عبارت‌اند از نوشیدنی الکلی تکیلا با نام تجاری تسلا (TSLA.O) که در سال ۲۰۲۰ عرضه شد و یک «شورت کوتاه» برای نشان دادن پیروزی ماسک بر سرمایه‌گذارانی که علیه سازنده خودروهای الکتریکی که اکنون با ارزش‌ترین شرکت خودروسازی جهان است، شرط‌بندی کرده بودند.

شرکت او، بورینگ که آخرین بار ۵.۷ میلیارد دلار ارزش‌گذاری شده، در اوایل سال ۲۰۱۸ شعله‌افکن‌هایش را به قیمت ۵۰۰ دلار می‌فروخت و ۱۰ میلیون دلار جمع‌آوری کرد. او همچنین موفق شد ۵۰ هزار عدد کلاه بفروشد.

جاه‌طلبی‌های ماسک در طول این سال‌ها از سفر به مریخ تا ایجاد یک اقتصاد انرژی پایدار جدید متغیر بوده و در این فرآیند او تسلا، شرکت موشکی SpaceX و شرکت‌های کوچک‌تری را بنیان گذاشت.

هفته گذشته این میلیاردر گفت به پیشنهاد اصلی ۴۴ میلیارد دلاری خود برای خرید شبکه اجتماعی توییتر پایبند است و خواستار پایان دادن به شکایت و دعوای حقوقی شد که می‌توانست او را، چه بخواهد و چه نخواهد، مجبور به پرداخت هزینه کند.

در صورت موفقیت‌آمیز بودن معامله، ماسک کنترل یکی از تاثیرگذارترین بسترهای رسانه‌ای دنیا را در دست گرفته و به ماه‌ها دعوی قضایی که بر شهرت او به داشتن رفتار متزلزل و دمدمی‌مزاج بودن دامن زد، پایان خواهد داد.

بیشتر از زندگی