فراخوان جوانان محلات تهران برای روز شنبه: بهترین فیلترشکن، خیابان است

فعالان عرب اهواز نیز اعلام کرده‌اند برای همراهی با دیگر مردم ایران روز جمعه به خیابان خواهند آمد

گروه جوانان محلات تهران بار دیگر با انتشار فراخوانی از مردم خواست تا روز شنبه، ۲۳ مهر، از ساعت ۱۲ در خیابان‌ها حضور پیدا کنند.

این گروه همچنین با انتشار پوستری برای دعوت از مردم نوشت: «در میدان‌ها حضور پیدا کنیم که بهترین فیلترشکن این روزها خیابان است.»

جوانان محلات تهران که پیش از این نیز فراخوان‌های موفقی را برای حضور مردم در خیابان‌ها صادر کرده بود، در دهمین اطلاعیه خود اعلام کرد: «از تمامی جوانان و مردم محلات تهران و سراسر ایران می‌خواهیم به نام خودشان و به نام آزادی و در هماهنگی با گروه‌های مختلف اما هم مسیر، روز شنبه ۲۳ مهر، از ساعت ۱۲ ظهر در تمام مکان‌هایی که مزدوران و سرکوبگران حضور ندارند، جمع شوند و شعار مرگ بر دیکتاتور سر دهند.»

این گروه همچنین از ایرانیان خارج از کشور درخواست کرد تا با اتحاد و همدلی در کنار مردم ایران به دنبال راه‌کارهای مختلف برای کمک به مردم داخل ایران باشند.

آغاز یک پایان!
اطلاعیه شماره ۱۰ جوانان محلات تهران
شنبه ۲۳ مهر از ساعت ۱۲ ظهر #مهسا_امینی pic.twitter.com/XYmGwAtjM6

از سوی دیگر دانشجویان دانشگاه‌های مختلف نیز اعلام کردند به اعتصاب سراسری خود تا رسیدگی به مطالبات مردم و آزادی دانشجویان ادامه خواهند داد. دانشجویان دانشگاه‌ها در سراسر کشور مانند هفته‌های گذشته همراه با مردم از صبح شنبه اعتراض‌هایشان را آغاز خواهند کرد.

اهواز پنجشنبه‌شب با حضور گسترده مردم و شعار «زن، زندگی، آزادی» یکی از شلوغ‌ترین تجمع‌های سه هفته اخیر در این منطقه را برگزار کرد تا برای فراخوان سراسری خوزستان آماده شود. مردم در شهرهای اهواز، آبادان، ماهشهر، خرمشهر، رامشیر، ایذه، دزفول، شوش، اندیمشک و... اعلام آمادگی کردند که در میدان‌ها و خیابان‌های اصلی این شهرها تجمع اعتراضی برگزار کنند و با خیزش سراسری مردم ایران همراه شوند. فعالان عرب اهواز نیز از این فراخوان حمایت و اعلام کردند روز جمعه در همراهی با مردم ایران به خیابان‌ها خواهند آمد.

مردم خوزستان همچنین فراخوان‌هایی در حمایت از اعتصاب‌های سراسری در ایران صادر کرده‌اند. آن‌ها اعلام کردند که روز شنبه ۲۳ مهر معلمان و کسبه این استان نیز همگام با مردم ایران دست به اعتصاب سراسری خواهند زد.

علاوه بر اهواز، روز پنجشنبه اعتراض‌ها در تهران، سقز، سنندج، بندرعباس، ایلام، لاهیجان، قزوین، بوکان، شیراز، اراک و آمل نیز ادامه داشت. اعتراض‌ها در سنندج و سقز کماکان با وجود سرکوب‌ها ادامه دارد و خبرها حاکی از سرکوب خونین معترضان در سنندج است. مردم در برخی خیابان‌ها به سنگربندی برای مقابله با سرکوبگران اقدام کردند. ویدیویی از سقز نشان می‌داد که جوانان برای مقابله با تیراندازی مستقیم نیروهای امنیتی تعدادی کوکتل مولوتوف در دست داشتند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در پی بازداشت شماری از دانش آموزان معترض و تایید وزیر آموزش‌وپرورش در خصوص اخبار منتشر شده‌، پنجشنبه ۲۱ مهرماه، شماری از اعضای انجمن صنفی معلمان سقز در مقابل ساختمان آموزش و پروش این شهر، دست به تجمع اعتراضی زدند.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران «ورود بدون مجوز نیروهای لباس شخصی به مدارس، شلیک نیروهای سرکوب به داخل مدارس و جراحت دو معلم زن و همچنین عملکرد خارج از وظایف سازمانی برخی مدیران در معرفی دانش‌ آموزان به نهادهای امنیتی» را از دلایل برگزاری این تجمع عنوان کرد.

از سوی دیگر با افزایش بازداشت دانش‌آموزان و اعزام آن‌ها به کانون‌های اصلاح و تربیت، کانون صنفی معلمان ایران تصمیم اخیر وزارت آموزش‌وپرورش درباره انتقال دانش‌آموزان معترض بازداشتی به مراکز اصلاح و تربیت را شدیدا محکوم کرد و آن را «ضد فرهنگی» و «نابخردانه» خواند. این کانون همچنین خواستار آزادی فوری و بی‌قیدوشرط دانش‌آموزان معترض زندانی و دلجویی از آن‌ها شد.

اعتصاب سراسری صنعت نفت نیز کماکان ادامه دارد و نیروهای امنیتی با بازداشت و سرکوب کارگران در تلاش‌اند تا اوضاع را به حالت عادی بازگردانند. در همین راستا ۱۲ تن از کارگران پروژه‌ای مشغول در سایت ۱ پتروشیمی بوشهر، در عسلویه بازداشت شدند.

هویت این شهروندان؛ حسین سلحشور، رضا کوراوند، رسول نوروزی، امید کوراوند، امین علیزاده، معصومی، آرمان کاوسی، اصلان سواری، حسن احمدی، صمد رفیعی، ساسان رفیعی و نیما غلامی عنوان شده است.

پیش از این نیز با کشیده شدن دامنه اعتصاب‌ها‌ و اعتراض‌ها به بخشی از صنعت نفت در جنوب ایران، شورای سازماندهی کارگران پیمانی نفت، از ادامه اعتراض کارگران پالایشگاه آبادان خبر دادند و اعلام کردند که شماری از کارگران معترض صنعت پتروشیمی در عسلویه هم بازداشت شده‌اند.