در آستانه نشست پارلمان عراق، منطقه سبز بغداد هدف حملات راکتی قرار گرفت

ارتش عراق نیز عصر روز پنجشنبه،۱۳ اکتبر، در بیانیه‌ای اعلام کرد در حمله راکتی امروز شماری از نیروهای امنیتی عراق مجروح شدند

«منطقه سبز» بغداد پیش‌تر نیز بارها هدف حملات راکتی قرار گرفته است- @momenzellmii/Twitter

همزمان با ادامه تنش‌های سیاسی در عراق، منطقه سبز بغداد هدف شلیک ۹ راکت قرار گرفت. حملات راکتی روز پنجشنبه به «منطقه سبز» در بغداد در حالی انجام شد که نمایندگان پارلمان عراق در حال آماده شدن برای انتخاب رئیس‌جمهوری جدید بودند. خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت در پی حملات راکتی روز پنجشنبه جلسه پارلمان به‌تاخیر افتاد.

ارتش عراق نیز عصر روز پنجشنبه ۱۳ اکتبر (۲۱ مهرماه) در بیانیه‌ای اعلام کرد در حمله راکتی امروز شماری از نیروهای امنیتی عراق مجروح شدند.

خبرگزاری فرانسه هم در گزارشی به‌نقل از یک مقام امنیتی عراق، شمار مجروحان حمله راکتی روز پنجشنبه در بغداد را ۱۰ تن اعلام کرد.

این مقام امنیتی عراق به خبرگزاری فرانسه گفت: دست‌کم یکی از راکت‌ها در نزدیکی پارلمان عراق فرود آمده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خبرگزاری رویترز هم به نقل از یک شاهد عینی و منابع پارلمانی نوشت: دست‌کم سه‌ راکت در خود «منطقه سبز» فرود آمد.

از پاییز سال گذشته که نمایندگان جریان مقتدی صدر توانستند بیشترین کرسی‌ها را در انتخابات پارلمانی عراق از آن خود کنند این کشور بار دیگر شاهد تنش‌ها و ناآرامی‌های سیاسی است.

نیروهای شیعی وابسته به حکومت ایران با جریان مقتدی صدر اختلاف دارند و از آن زمان یک دولت موقت ضعیف شکننده سر کار است.

«منطقه سبز» بغداد محل استقرار ساختمان‌های دولتی و نمایندگی‌های کشورهای خارجی، از جمله محل سفارت آمریکا، است و معمولا تحت نظارت‌های شدید امنیتی قرار دارد.

«منطقه سبز» بغداد پیش‌تر نیز بارها هدف حملات راکتی قرار گرفته است. عمدتا شبه‌نظامیان وابسته به‌حکومت ایران، مسئول این حملات معرفی می‌شوند.

بیشتر از جهان