بازیگر مرد شاکی از کوین اسپیسی: در ۱۴ سالگی از من سوءاستفاده کرد

آنتونی رپ به‌ دلیل آسیب‌های روحی ناشی از رفتار اسپیسی، ۴۰ میلیون دلار غرامت می‌خواهد

شکایت‌های ثبت‌شده علیه کوین اسپیسی سبب شد جایگاهی که طی این سال‌ها در عرصه سینما کسب کرده بود، از دست برود - AFP

بازیگری که کوین اسپیسی، هنرپیشه سرشناس، را متهم کرده بود در ۱۴ سالگی یا هدف تجاوز جنسی به او حمله کرده است، روز جمعه در دادگاه نیویورک حاضر شد و درباره ادعایش ادای شهادت کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، این شاکی کوین اسپیسی آنتونی رپ است. او در دومین روز دادگاه رسیدگی به این شکایت، گفت: «وقتی به من حمله کرد، کاملا شوکه شده بودم. زیر او قرار گرفته بودم و نمی‌دانستم چه‌ کار کنم.»

رپ خطاب به اعضای هیئت منصفه توضیح داد که در سال ۱۹۸۶، زمانی که هر دو در یک پروژه سینمایی مشغول فعالیت بودند، کوین اسپیسی ۲۶ ساله او را به یک مهمانی در آپارتمانش دعوت کرد. رپ ادعا کرد که برای تماشای تلویزیون، از بزرگسالان جمع جدا شده و به اتاق خواب رفته اما کوین اسپیسی پس از رفتن مهمانان، در حالی که مست بوده، به او حمله کرده است.

این بازیگر خود را به‌عنوان کودکی ترسیده توصیف کرد که تلاش کرده مانع از سوءاستفاده جنسی یک مرد بالغ شود و در نهایت موفق شده است از خانه او خارج شود.

در جلسه دادگاه، رپ گاهی اوقات نفس‌های عمیق می‌کشید و اظهاراتش را ادامه می‌داد؛ کوین اسپیسی هم گاه در حال یادداشت برداشتن و گاه مشغول بازی با دستانش بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آنتونی رپ ۵۰ ساله در سال ۲۰۱۷ این اتهام را علیه کوین اسپیسی مطرح کرد. او جزو اولین کسانی بود که سوءرفتارهای جنسی این بازیگر را فاش کرد. پس از او، افراد دیگری هم شکایت‌هایی مبنی بر آزار جنسی علیه اسپیسی ارائه کردند.

کوین اسپیسی در سال ۱۹۹۹، برای بازی در فیلم «زیبایی آمریکایی» جایزه اسکار را به دست آورد. شکایت‌های ثبت‌شده علیه او سبب شد جایگاهی که طی این سال‌ها در عرصه سینما کسب کرده بود، از دست برود. اسپیسی در تریلر سیاسی نتفلیکس به نام «خانه پوشالی» (House of Cards) بازی می‌کرد اما پس از طرح چند شکایت علیه او، از سریال کنار گذاشته شد. پس از آن، نقش جی پل گتی، سرمایه‌دار نفتی، در فیلم «تمام پول دنیا» اثر ریدلی اسکات نیز از او گرفته شد و کریستوفر پلامر جایگزینش شد.

رپ در نوجوانی در فیلم‌هایی از جمله «ماجراهای نگهداری از کودکان» بازی کرد. او بعدا در برادوی، بخشی از بازیگران اصلی «اجاره» بود و اکنون به طور منظم در «پیشتازان فضا: کشف» در تلویزیون حضور دارد.

اولین شاهد دادگاه تازه‌برگزارشده علیه اسپیسی اندرو هولتزمن بود. او ادعا کرد که اسپیسی سال‌ها قبل از این، در مورد او هم اقدام مشابهی انجام داده است. هولتزمن که اکنون ۶۸ سال دارد، شهادت داد وقتی در تابستان ۱۹۸۱ در جشنواره شکسپیر نیویورک در دفترش کار می‌کرد، اسپیسی وارد اتاق شد و روی میز نشست. هولتزمن به یاد می‌آورد که وقتی تلفنش تمام شد، اسپیسی را دید که از نظر جنسی برانگیخته شده و به سمتش می‌رود. او گفت که پس از مخالفت و مقاومتی که نشان داده، اسپیسی از اتاق خارج شده است.

آنتونی رپ در دادگاه گفت به‌ دلیل آسیب‌های روحی که در اثر رفتار اسپیسی به او وارده شده، به دنبال دریافت غرامت ۴۰ میلیون دلاری است. جلسه دیگری از دادگاه مربوط به این شکایت روز سه‌شنبه برگزار خواهد شد. این محاکمه بر اساس ادعاهای رپ علیه اسپیسی مبنی بر ایجاد ناراحتی عاطفی عمدی متمرکز خواهد بود و نه ادعای تجاوز جنسی.

اسپیسی با رد کردن اتهام آزار جنسی رپ، در توییتر نوشت: «این حادثه را به خاطر نمی‌آورم. اگر آن‌طور که او توصیف می‌کند رفتار کردم، صادقانه‌ترین عذرخواهی را بابت رفتارم در حالت مستی به او بدهکارم و برای احساساتی که او می‌گوید در تمام این سال‌ها با خود همراه داشته است، عمیقا متاسفم».

بیشتر از جهان