ادعای دادگستری البرز: سارینا اسماعیل‌زاده از «پشت‌بام‌ پرید و خودکشی کرد»

ادعای «پرش از بام» درمورد سارینا یک روز پس از پخش اعتراف اجباری از خاله نیکا شاکرمی برای تایید سناریوی «پرت شدن از بام» مطرح شد

یک روز پس از پخش اعترافات اجباری خاله و دایی نیکا شاکرمی از صداوسیما برای پیشبرد این سناریو که این دختر ۱۷ ساله که در خیزش سراسری مردم ایران شرکت کرده بود، از «پشت‌بام» به پایین پرتاب شده است، رئیس‌کل دادگستری استان البرز مدعی شد، سارینا اسماعیل‌زاده از «پشت‌بام همسایه به پایین پریده و خودکشی کرده است».

تاریخ درگذشت سارینا اسماعیل‌زاده در کرج، سی‌ام شهریورماه اعلام شده است. گزارش‌های اولیه حاکی از آن بود که دلیل مرگ، ضربه به سرش بوده است.

خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضاییه بامداد جمعه ۱۵ مهرماه به نقل از حسین فاضلی هریکندی مدعی شد: «جسد دختر جوانی حدود ۱۶ ساله در محل ورودی پارکینگ پشتی ساختمان همسایه منزل مادربزرگ متوفی در عظیمه کرج قرار داشت.» در این گزارش ادعا شده است که گزارش «سقوط از ارتفاع» دوم مهرماه دریافت شده و «علت فوت ضربه، شکستگی و خونریزی ناشی از سقوط از ارتفاع بوده است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که ویدیوهایی از سارینا اسماعیل‌زاده به‌طور گسترده منتشر شده است که او در شبکه‌های اجتماعی‌اش از زندگی و آزادی سخن می‌گفت و برنامه‌هایی که برای آینده دارد. دختری نوجوان و پرشور و مطلع که به آینده می‌اندیشید.

ادعای دادگستری البرز در «خودکشی» خواندن مرگ سارینا اسماعیل‌زاده در حالی مطرح می‌شود که مادر نیکا شاکرمی، در گفت‌و‌گو با رادیو فردا به صراحت تاکید کرده است که جمهوری اسلامی قصد داشته است از اعتراف اجباری او برای «خودکشی» جلوه دادن کشته شدن دخترش استفاده کند. جسد نیکا شاکرمی که در خیزش سراسری شرکت کرده بود، ۹ روز پس از مرگ در حالی که جمجمه، گونه‌ها و دندان‌هایش خرد شده بود، به خانواده‌اش تحویل داده شد.

پیش از او، حدیث نجفی، دختر نوجوان دیگری که به اعتراضات پیوسته بود، کشته شد. 

خیزش سراسری مردم ایران علیه جمهوری اسلامی که در آستانه چهارمین هفته قرار دارد با کشته شدن مهسا امینی آغاز شد. دختر جوان ۲۲ ساله‌ای که برای سفر تفریحی با خانواده‌اش به تهران آمده بود، گشت ارشاد او را بازداشت کرد و تنها دو ساعت بعد در حالی که با سکته قلبی و مغزی به کما رفته بود، او را تحویل بیمارستان کسری داد.

دانش‌آموزان و دختران نوجوان در یک هفته اخیر در کانون خیزش سراسری مردم ایران قرار داشته‌اند. آنها مقنعه‌های خود را درمی‌آورند، به آتش می‌کشند و علیه خامنه‌ای و خمینی، رهبران کنونی و سابق جمهوری اسلامی شعار می‌دهند. آنها برای آزادی فریاد می‌زنند و حقوق اولیه یک انسان را مطالبه می‌کنند، مانند همه معترضانی که در سه هفته گذشته در خیزش سراسری ایران حضور داشته‌اند.