پیام بزرگ‌ترین خانه‌های مد: زن، زندگی، آزادی

«افتخار می‌کنیم صدای آزادی‌خواهی زنان باشیم و در کنار زنان ایران برای رسیدن به حق انتخاب پوشششان ایستاده‌ایم»

با ادامه اعتراض‌ها در ایران که پس از کشته شدن مهسا امینی، دختر ۲۲ ساله کرد، در بازداشتگاه گشت ارشاد به دلیل بدحجابی آغاز شد، نشان‌های تجاری بزرگ دنیای مد نیز به صف حامیان زنان ایرانی پیوستند.

بالنسیاگا، یکی از بزرگ‌ترین و مشهورترین نام‌ها در صنعت مد، در حساب اینستاگرام خود، مطلبی با عنوان «زن، زندگی، آزادی» منتشر کرد و در توضیح آن نوشت که در کنار زنان ایران در راه رسیدن به آزادی و حقوقشان ایستاده است.
روند معمول بالنسیاگا در اینستاگرام که ۱۴ میلیون دنبال‌کننده دارد، این است که تنها چند پست معدود را در حساب خود نگه می‌دارد. این نشان تجاری برای حمایت از زنان ایرانی، مطالب اخیر خود را برداشت و این پست را جایگزین کرد.

نشان تجاری بزرگ دیگری که از زنان ایران حمایت کرد، گوچی بود. گوچی با ۴۹ میلیون دنبال‌کننده، در تنها استوری‌ که طی ۱۲ ساعت گذشته منتشر کرد، چنین نوشت: «ما به عنوان یک خانه مد و در راستای کارزار «زنگ تغییر» برای اتحاد و تقویت صدای کسانی که برای برابری جنسیتی می‌جنگند، کنار زنان ایران می‌ایستیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نشریه ووگ هند نیز با انتشار عکسی از تجمع‌های اعتراضی اخیر ایران و همچنین تصویر مهسا امینی، نوشت: «افتخار می‌کنیم صدای آزادی‌خواهی زنان باشیم و در کنار زنان ایران برای رسیدن به حق انتخاب پوشششان ایستاده‌ایم.»

حمایت‌ نشان‌های تجاری نام‌آشنا در دنیای مد از جنبش زنان ایران از هفته‌ها پیش آغاز شد. پیش‌تر حساب اینستاگرام ووگ نوجوانان دلیل اینکه زنان ایرانی برای اعتراض موهایشان را می‌چینند، بررسی کرده بود.
نشریه الور نیز با انتشار عکسی از یک دسته موی بافته چیده‌شده، آنچه در ایران می‌گذرد را برای مخاطبانش توضیح داد.
لولاوی، نشان تجاری محصولات موی جنیفر آنیستون، نیز با انتشار تصاویر زنان هنگام چیدن موهایشان، نوشت: «امروز ما در کنار زنان ایران که می‌خواهند صدا و حرفشان به گوش جهان برسد، می‌ایستیم.»

بیشتر از مُد و زیبایی