کره شمالی دو موشک دیگر پرتاب کرد

کره شمالی در دو هفته شش موشک بالستیک پرتاب کرده است

رهبر کره شمالی می‌خواهد زرادخانه هسته‌ای قدرتمند برای تهدید خاک آمریکا ایجاد کند - STR / KCNA VIA KNS / AFP

تنها دو روز بعد از آنکه کره شمالی یک موشک بالستیک، با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای بر فراز ژاپن پرتاب کرد، مقام‌های نظامی کره جنوبی، بامداد روز پنجشنبه اعلام کردند، پیونگ‌یانگ دو موشک بالستیک کوتاه‌برد دیگر را به سمت سواحل شرقی شبه‌جزیره کره شلیک کرده است.

به‌گفته رئیس ستاد مشترک کره جنوبی، این شمشین پرتاب موشک‌های بالستیک کره شمالی، تنها طی دو هفته گذشته به‌شمار می‌رود.

به‌گفته کارشناسان نظامی، برد موشک پرتاب‌شده‌ روز سه‌شنبه به اندازه‌ای بود که می‌توانست به آب‌های ایالات متحده در اقیانوس آرام برسد.

بعد از پرتاب این موشک، دولت ژاپن هشدار تخلیه و توقف قطارها را صادر کرد و جنگنده‌های کره جنوبی و ایالات متحده به پرواز درآمدند.

این نخستین بار از سال ۲۰۱۷ است که مقام‌های دولتی ژاپن به‌دلیل تهدید‌های نظامی، دستور تخلیه صادر کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیونگ‌یانگ روز پنجشنبه، دولت آمریکا را متهم کرد که موجب تشدید تنش‌ها در شبه‌جزیره کره شده است و پرتاب موشک‌ها را اقدامی «واکنشی» توصیف کرد.

روز چهارشنبه، نشست شورای امنیت سازمان ملل به‌منظور بررسی چگونگی پاسخ به پیونگ‌یانگ، به‌دلیل شلیک موشک بر فراز ژاپن، بدون هیچ نتیجه‌ای پایان یافت.

در نشست روز چهارشنبه، نمایندگان روسیه و چین مدعی بودند که انجام مانورهای نظامی، به رهبری آمریکا در منطقه، موجب تحریک پیونگ‌یانگ شده است.

رهبر کره شمالی، کیم جونگ اون، در تلاش است تا یک زرادخانه هسته‌ای کامل و قدرتمند ایجاد کند. به‌گونه‌ای که قادر باشد سرزمین اصلی ایالات متحده و متحدان آمریکا را تهدید کند و از این طریق امتیاز بگیرد.

بیشتر از جهان