جوکوویچ در نیمه‌نهایی تنیس مسترز پاریس

MARTIN BUREAU / AFP

نواک جوکوویچ، مرد شماره یک تنیس جهان، به نیمه نهایی مسابقات مسترز پاریس راه یافت. بدون شک، حساس‌ترین دیدار در مرحله یک چهارم پایانی بین جوکوویچ و سیتسیپاس یونانی برگذار شد. از آنجایی که آخرین رویارویی این دو‌بازیکن قبل از این رقابت به سود سیتسیپاس رقم خورده بود، حساسیت این بازی زیاد به نظر می‌رسید.

جوکوویچ بازی را بسیار خوب و مسلط شروع کرد و از اشتباهات کمتری برخوردار بود، اما در طرف مقابل، به نظر می‌رسید که سیتسیپاس روز خوبی را پیش رو ندارد و با اشتباهات مکرر، امتیازات را به سادگی از دست می‌داد. همین موضوع سبب شد تا جوکوویچ ست اول را به آسانی و با نتیجه ۶-۱ پیروز شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در ست دوم، به نظر می‌رسید که سیتسیپاس قصد دارد ست از دست رفته را جبران کند، اما بازی ضعیف خود در ست اول را تکرار کرد و جوکوویچ هم از  این موقعیت نهایت استفاده را برد و آن ست را نیز با نتیجه ۶-۲ به نفع خود پایان داد و در مجموع، در دو‌ ست متوالی پیروز این دیدار لقب گرفت. جوکوویچ در دیدار نیمه پایانی می‌بایست به مصاف گریگور دیمیتروف از کشور بلغارستان برود.

در دیگر دیدار حساس این مرحله، رافائل نادال به مصاف سونگا از فرانسه رفت. این رقابت در ست اول بسیار سخت برای نادال پیش می‌رفت و سرویس‌های قدرتمند سونگا، کار را برای نادال بسیار دشوار کرده بود، ولی در نهایت نادال موفق شد ست اول را به سختی و در تای برک ۷-۶ پیروز شود. در ست دوم ماجرا متفاوت بود و‌ به نظر می‌رسید که نادال بر بازی مسلط شده است و سونگا نیز که تمام انرژی خود را صرف ست اول کرده بود، این ست را نیز با نتیجه ۶-۱ واگذار کرد تا نادال راهی دیدار نیمه پایانی شود. به این ترتیب، نادال در مرحله نیمه پایانی به مصاف دنیس شاپووالف از کانادا خواهد رفت.

بیشتر از ورزش