دونالد ترامپ از شبکه سی‌ان‌ان ۴۷۵ میلیون دلار غرامت خواست

ترامپ قصد دارد در سال ۲۰۲۴ دوباره نامزد جمهوری‌خواهان شود

ترامپ در ماه ژوییه به سی‌ان‌ان هشدار داد که قصد دارد از آن‌ها به دلیل «اظهارات تهمت‌آمیز مکرر» شکایت کند - AFP

دونالد ترامپ با ثبت شکایت افترا علیه سی‌ان‌ان، مدعی شد که این شبکه خبری «می‌ترسد» او دوباره در سال ۲۰۲۴ نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری شود.

وکلای این رئیس‌جمهوری یک‌دوره‌ای، روز دوشنبه این شکایت را که خواستار غرامت تنبیهی ۴۷۵ میلیون دلاری است، در دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده آمریکا در فورت لادردیل فلوریدا، ثبت کردند. 

در اسناد دادگاه، این شکایت ادعا می‌کند که ترامپ «منتقد دیرینه» این شبکه خبری بوده، «نه به این دلیل که گزارش اخبار سی‌ان‌ان ضعیف است، بلکه به این دلیل که این شبکه به دنبال خبرسازی است».

ترامپ در ماه ژوییه به سی‌ان‌ان هشدار داد که قصد دارد از آن‌ها به دلیل «اظهارات تهمت‌آمیز مکرر» شکایت کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این دادخواست آمده است: «کارزار سی‌ان‌ان برای انصراف از شکایت در قالب افترا و تهمت علیه شاکی در ماه‌های اخیر تقویت شده؛ زیرا این شبکه خبری نگران است که شاکی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ شود.»

«سی‌ان‌ان در بخشی از تلاش هماهنگ خود برای متمایل کردن موازنه سیاسی به سمت جناح چپ، تلاش کرد با مجموعه‌ القاب ننگین، دروغ و افتراآمیزتر از همیشه از قبیل «نژادپرست»، «نوکر روسیه»، «شورشی» و در نهایت «هیتلر»، اعتبار شاکی را مخدوش کند.»

و افزود: «سی‌ان‌ان علاوه بر برجسته کردن هرگونه اطلاعات منفی در مورد شاکی و نادیده گرفتن تمام اطلاعات مثبت درباره او، به دنبال استفاده از نفوذ گسترده خود مثلا به عنوان یک منبع خبری «معتبر»، درصدد بدنام کردن شاکی در ذهن بینندگان و خوانندگان به قصد شکست سیاسی او است.»

سی‌ان‌ان در هفته‌های اخیر تلاش کرد از انتشار اخبار به‌شدت ضدترامپی خود دور شود و راه خود را از تعدادی از مجریان و مهمانانی که موضعشان مخالف رئیس‌جمهوری بود، جدا کند. اما وقتی از رسانه‌های جریان اصلی صحبت می‌شود، هیچ میزان پوشش معمولی نمی‌تواند فریادهای ترامپ مبنی بر «اخبار کذب» را فروبنشاند.

ترامپ در انتخابات سال ۲۰۲۰، از جو بایدن شکست خورد و با تاکید اشاره کرد که قصد دارد در سال ۲۰۲۴ دوباره نامزد جمهوری‌خواهان شود؛ هرچند به طور رسمی آن را تایید نکرده است.

او همچنین با مجموعه‌ای از بررسی‌های قانونی، از جمله پرونده جنایی وزارت دادگستری در مورد اسناد فوق محرمانه‌ای که در املاکش در مارالاگو فلوریدا نگهداری می‌کرد، مواجه است.

وزارت دادگستری و کمیته کنگره همچنین حمله خشونت‌آمیز ۶ ژانویه ۲۰۲۰ حامیان او به ساختمان کنگره آمریکا به قصد جلوگیری از  صدور حکم ریاست‌جمهوری بایدن را در دست بررسی دارند. 

© The Independent

بیشتر از جهان