تهدید بمب‌گذاری در هواپیمای ماهان به مقصد چین 

خلبان پرواز در حریم هوایی هند درخواست فرود فوری داد، جزئیات حادثه مشخص نیست 

جت‌های هوایی ارتش هند از پایگاه هوایی پنجاب و جیپور برخاستند و هواپیما را تا خروج از آسمان هند اسکورت کردند - flight24

یک هواپیمای مسافربری متعلق به شرکت هواپیمایی ماهان که از تهران به مقصد گوانگژو چین در حرکت بود، روز دوشنبه ۱۱ مهرماه، در حریم هوایی هند از «تهدید بمب‌گذاری» خبر داد و خواستار فرود فوری شد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش خبرگزاری ای‌بی‌پی هند، خلبان این هواپیما پس از تهدید بمب‌گذاری با فرودگاه دهلی، تماس گرفت و ضمن هشدار درباره تهدید بمب، درخواست فرود فوری را مطرح کرد اما مقام‌های فرودگاه دهلی این درخواست را رد کردند و به خلبان هواپیما پیشنهاد دادند که در فرودگاه جیپور هند بر زمین بنشیند. بر اساس این گزارش خلبان هواپیما نیز این پیشنهاد را نپذیرفت و هند را به مقصد چین ترک کرد. 

بر مبنای گزارش منابع کنترل ترافیک هوایی و آژانس امنیتی نظارت بر هواپیماها در هند، جت‌های هوایی ارتش این کشور از پایگاه هوایی پنجاب و جیپور برخاستند و هواپیمایی را که با خطر بمب‌ مواجه شده‌ است، ردیابی و اسکورت کردند. هواپیمای مسافربری ایرانی نیز همچنان در حال حرکت به سمت چین است و از سرنوشت مسافران آن اطلاعاتی در دست نیست. این هواپیما اکنون از آسمان هند خارج شده و در مسیر حرکت به مقصد است.

منابع خبری هند اطلاع داده‌اند که سازمان‌های امنیتی این کشور در حال بررسی این موضوع‌اند با این حال هنوز ماهیت این بمب‌گذاری و نوع تهدید مشخص نیست.