۱۷۴ هوادار فوتبال در اندونزی کشته شدند

در اثر هجوم صدها نفر به سمت در خروج، بعضی‌ها خفه شدند و بعضی‌ها نیز زیر دست و پا ماندند

این مسابقه به یکی از مرگبارترین رویدادهای ورزشی جهان تبدیل شد - AFP

وحشت در مسابقه فوتبالی در اندونزی، ۱۷۴ کشته به جا گذاشت. اکثر آن‌ها بعد از پرتاب گاز اشک‌آور پلیس برای خنثی کردن شورش‌ بعد از مسابقه، زیر دست و پا ماندند. این مسابقه به یکی از مرگبارترین رویدادهای ورزشی جهان تبدیل شد. به گزارش آسوشیتدپرس، عصر شنبه بازی با میزبانی آرما اف سی در ورزشگاه کانجوروهان شهر مالانگ جاوه شرقی برگزار شد که با شکست سه بر دو تیم آرما به پرسبایا سورابایا به پایان رسید.

هزاران نفر از هواداران آرما موسوم به «آرمانیا» که درنتیجه باخت تیمشان سرخورده شده بودند، با پرتاب بطری و اشیاء دیگر به سمت بازیکنان و مسئولان فوتبال با نیروهای امنیتی و هواداران تیم مقابل درگیر شدند. به گفته شاهدان، هواداران این تیم در اعتراض به نتیجه بازی به زمین ورزشگاه کنجوروهان هجوم بردند و از مدیران آرما خواستند توضیح بدهند چرا بعد از ۲۳ سال بازی خانگی بدون شکست، این دیدار با شکست به پایان رسید.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شورش طرفداران تیم آرما در خارج از ورزشگاه نیز ادامه یافت که در آن دست‌کم پنج خودرو پلیس را واژگون کردند و آتش زدند. با اینکه فیفا استفاده از گاز اشک‌آور را در ورزشگاه‌ها ممنوع کرده است، اما پلیس ضدشورش برای مقابله با این شورش با پرتاب گاز اشک‌آور تلاش کرد جمعیت را متفرق کند و همین موجب ایجاد رعب و وحشت شد.

مقام‌های پزشکی گزارش دادند که در اثر هجوم صدها نفر به سمت در خروج، بعضی‌ها خفه شدند و بعضی‌ها نیز زیر دست و پا ماندند. درنتیجه این ازدحام و هرج‌ومرج ۳۴ نفر، ازجمله دو افسر و چند کودک جان باختند. نیکو آفینتا، رئیس پلیس جاوه شرقی، اوایل روز یکشنبه در یک نشست خبری گفت: «ما قبل از شلیک گاز اشک‌آور اقدام پیشگیرانه انجام دادیم، زیرا هواداران به پلیس حمله کردند و به رفتارهای ناهنجار و آتش زدن خودرو پلیس روی آوردند.»

در پی این حادثه، اتحادیه فوتبال اندونزی از تعلیق یک هفته‌ای مسابقات فوتبال در این کشور خبر داد.

بیشتر از فوتبال