کی‌روش دوباره به سنگال رسید

بازی تدارکاتی مقابل قهرمان آفریقا برای تیم ملی آسان‌تر از بازی مقابل اروگوئه نیست

بازی مقابل قهرمان آفریقا نیز مثل بازی قبلی، محک خوبی برای خط دفاع تیم ملی خواهد بود- فدراسیون فوتبال ایران

پس از نمایش خوب و برد امیدبخش مقابل اروگوئه، تیم ملی ایران روز سه‌شنبه ۵ مهر (۲۷ سپتامبر) در دومین بازی تدارکاتی اردوی اتریش، با سنگال روبه‌رو می‌شود. بعد از انتخاب کارلوس کی‌روش به جای دراگان اسکوچیچ، این نگرانی مطرح بود که او زمان کافی برای پیاده کردن ایده‌هایش نداشته باشد، ولی در بازی مقابل اروگوئه، نشانه‌های تحول آشکار بود. تیم ملی در برابر حریف قدرتمند آمریکای جنوبی ساختار دفاعی منسجمی داشت و توانست در برابر خط میانی و خط حمله پرستاره این تیم، از جمله نونز و سوارز، مقاومت کند. تک‌گل تیم ملی را در نیمه دوم، مهدی طارمی زد که در جام جهانی می‌تواند مهره کلیدی ایران باشد.

سنگال هم مثل اروگوئه تیم پرستاره‌ای محسوب می‌شود و همراه تمام بازیکنان اصلی‌اش، از جمله سادیو مانه، وارد اتریش شده است. این تیم چند روز پیش موفق شد در یک بازی تدارکاتی، بولیوی را با دو گل شکست دهد.

آلیو سیسه، سرمربی سنگال، درباره این بازی گفت: «ایران توانسته است به جام جهانی صعود کند. آن‌ها به تازگی اروگوئه را شکست دادند. در آستانه جام جهانی، چنین بازی‌هایی می‌طلبیم. می‌توان تصور کرد که ایران یک پله قوی‌تر از بولیوی باشد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بازی مقابل قهرمان آفریقا نیز مثل بازی قبلی، محک خوبی برای خط دفاع تیم ملی خواهد بود و می‌توان پیش‌بینی کرد که کی‌روش این بار بخواهد به سایر بازیکنان تیمش هم فرصت بازی بدهد. مربی پرتغالی به دلیل برنامه فشرده پیش از جام جهانی، با بازی مقابل روسیه مخالفت کرد و شاید این آخرین بازی تدارکاتی تیم ملی پیش از جام جهانی باشد.

بازی مقابل سنگال یادآور خاطرات خوبی برای کی‌روش نیست. او با تیم ملی مصر در فینال جام ملت‌های آفریقا و پلی‌آف جام جهانی در ضربات پنالتی، مغلوب این تیم شد. کی‌روش قطعا شناخت کاملی از سنگال دارد و باید دید چه برنامه‌ای برای کنترل این تیم پیاده می‌کند.

این دومین بار است که تیم ملی مقابل سنگال بازی می‌کند. تقابل قبلی دو تیم در سال ۲۰۰۹ با تساوی یک بر یک به پایان رسید و از تیم کنونی، احسان حاج‌صفی تنها بازیکنی است که در آن بازی حضور داشت. 

به گزارش ایسنا، این چهل و یکمین بازی تیم ملی ایران مقابل تیم‌های آفریقایی است و در ۴۰ بازی قبلی ۱۹ پیروزی، ۱۳ تساوی، و هشت شکست را در کارنامه خود ثبت کرده است.

تنها مصدوم تیم ملی در این بازی، علیرضا بیرانوند است که در بازی مقابل اروگوئه آسیب دید و جایش را به امیر عابدزاده داد. صبح روز دوشنبه، ۴ مهر (۲۶ سپتامبر)، خبرگزاری فارس از مصدومیت سردار آزمون خبر داد، ولی تصاویر حضور مهاجم بایر لورکوزن در تمرین گروهی تیم، به معنی تکذیب این خبر بود. آزمون یکشنبه‌شب توییتی در اعتراض به خشونت علیه معترضان ایرانی منتشر کرد و شایع شده بود که ممکن است خبر مصدومیت او، به معنی کنار گذاشتنش از تیم ملی باشد.

بیشتر از فوتبال