آغاز تظاهرات سراسری در جهان برای حمایت از خیزش ملی علیه جمهوری اسلامی

اعتراضات گسترده ایرانیان خارج از کشور، با شروع روز نهم مهر در کشورهای ژاپن، استرالیا، نیوزلند، اندونزدی و کره جنوبی آغاز شد

همزمان با ادامه اعتراضات و اعتصابات سراسری در ایران، اعتراضات گسترده جهانی ایرانیان خارج از کشور برای حمایت از خیزش ملی علیه جمهوری اسلامی از کشورهای استرالیا، نیوزلند، ژاپن، کره جنوبی و اندونزی آغاز شد.

قرار است روز شنبه، نه مهر، ایرانیان خارج از کشور در ۱۵۰ شهر جهان دست به تظاهراتی بزنند که پیش‌بینی می‌شود از نظر بزرگی و میزان شرکت‌کنندگان در تمامی دوران حکومت جمهوری اسلامی بر ایران بی‌سابقه باشد.

صبح روز شنبه، ایرانیان خارج از کشور در شهرهای توکیو در ژاپن، آدلاید، پرث و ملبورن در استرالیا، جاکارتا در اندونزی و سئول در کره جنوبی دست به تظاهرات زدند. شماری از زنان و مردان شرکت کننده در این تظاهرات، به نشانه همبستگی با زنان ایران و به یاد مهسا امینی، موی خود را بریدند.

در این تظاهرات، شعارهایی چون «توپ، تانک، فشفشه/ آخوند باید گم بشه»، «مرگ بر خامنه‌ای» و «خامنه‌ای ضحاک/ می‌کشیمت زیر خاک» سر دادند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

برگزاری تجمع‌های اعتراضی ایرانیان خارج از کشور در هفته اخیر با همراهی چهره‌های سرشناس فرهنگی، هنری و سیاسی همراه بود.

شاهزاده رضا پهلوی روز شنبه، دوم مهر، با حضور در تجمع ایرانیان در شهر واشنگتن دی‌سی، پایتخت ایالات متحده آمریکا، همبستگی و همصدایی
خود را با مردم معترض داخل ایران نشان داد.‌

وی که پیشتر فراگیرتر کردن و تداوم «اعتراضات و اعتصابات را کلید پیروزی عنوان کرده بود، در پیام‌های خود اعتراضات اخیر را فراگیرترین تجمعات بعد از آبان۹۸ و « نقطه‌ای غیرقابل بازگشت در پس گرفتن میهمن مان از رژیم ضدایرانی جمهوری اسلامی» عنوان کرد.

شاهزاده رضا پهلوی که پیشتر گفته بود جمهوری اسلامی در آستانه فروپاشی است و این فرصت به وجود آمده که مردم ایران آخرین میخ را به تابوت این حکومت بکوبند، خطاب به ایرانیان گفت: «متحدانه به جهان یادآوری کنیم که قلب انقلاب ایران می‌تپد و ایرانیان تنها وقتی آرام می‌گیرند که این رژیم برود.»‌