حمله موشکی به مدارس و خانه‌ها در پنجمین روز تجاوز سپاه به اقلیم کردستان عراق

وزارت بهداشت اقلیم کردستان اعلام کرد که بیش از ۹ نفر کشته و ۳۲ نفر مجروح شده‌اند

نیروی زمینی سپاه پاسداران در پنجمین روز حملات به اقلیم کردستان عراق، همراه با حملات موشکی و پهپادی، نیرو‌های خود را وارد خاک این اقلیم کرد و مدارس و خانه‌ها را مورد هدف قرار داد.

حملات توپخانه‌ای و پهپادی سپاه پاسداران به این اقلیم که از روز شنبه همین هفته آغاز شده است، روز چهارشنبه ششم مهر با عملیات نیروی زمینی این نیرو، ابعاد گسترده‌تری یافت.

خبرگزاری فرانسه به نقل از وزارت بهداشت اقلیم کردستان عراق نوشت که در حمله پهپادی نیروهای جمهوری اسلامی ایران به شمال عراق در روز چهارشنبه، دست‌کم ۹ نفر کشته و ۳۲ نفر مجروح شدند.

سایت هنه‌گاو گزارش کرد که «​​نیروهای زمینی سپاه پاسداران در مرز پیرانشهر و اشنویه بوارد خاک اقلیم كُردستان شدند.»

به نوشته این سایت سپاه پاسداران با چهار موشک مقرهای پارت آزاد کردستان (پاک) در شهر کوچک پرده مابین کرکوک و اربیل را هدف قرار داده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که چند «پیشمرگه» و روزنامه‌نگار در محل حضور داشتند و سوران کامران خبرنگار شبکه تلویزیونی کردستان ۲۴ در این حملات مجروح شده است.

آن‌طور که در گزارش این سایت محلی آمده  در جریان ین حملات نیز پنج موشک به مقرهای حزب دمکرات کردستان ایران در شهر کویه اصابت کرده است.

به نوشته هنه‌گاو موشک‌هایی که مقرهای حزب «کومله» را هدف قرار داده‌اند، از شهر بانه شلیک شده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کمپ محل زندگی خانواده «پیشمرگه‌ها»، مدرسه و امکان آموزشی داخل کمپ احزاب کردستانی از دیگر اهداف موشکی مدنظر سپاه پاسداران گزارش شده است.

آن‌طور که گزارش شده یکی از پهپادهای انتحاری سپاه پاسداران در شهر کویه توسط نیروهای «پیشمرگه» حزب دمکرات هم سرنگون شده است.

حکومت اقلیم کردستان عراق هم با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد به مراکز حزب دمکرات کردستان ایران در شهرستان کویسنجق و حزب کومله در منطقه ززگوز سلیمانیه حمله موشکی شده است.

در این بیانیه آمده که تاکنون بیش از ۲۰ بمب و موشک به مراکز این احزاب و خانه اعضای این احزاب شلیک شده است.

وزارت بهداشت اقلیم کردستان هم به توصیه وزیر بهداشت تعداد زیادی آمبولانس و تیم‌های اورژانش برای کمک و مداوا به کوی‌سنحق اعزام کرده و بیمارستان‌های اربیل هم برای مداوی مجروحان در آماده باش قرار گرفتند.

برخی رسانه‌های کرد زبان هدف از این حملات را انتقام‌گیری سپاه پاسداران از احزاب کردی به خاطر خیزش سراسری مردم ایران عنوان کرده‌اند.

خبرگزاری‌های فارس و تسنیم هم نوشته‌اند سپاه با هدف «گوشمالی» گروه‌های کرد مخالف جمهوری اسلامی اقدام به حمله موشکی و پهپادی و توپخانه‌ای به اقلیم کردستان عراق کرده است.

مقام‌های جمهوری اسلامی اعتراض‌ها در کردستان به قتل مهسا امینی در مقر گشت ارشاد را به گروه‌های کرد مخالف رژیم نسبت می‌دهند و می‌‌کوشند با این دستاویز، اعتراض‌ها در این استان را سرکوب کنند.

مناطق مرزی کردستان عراق پیش‌تر هم بارها هدف حملات توپخانه‌ای و موشکی نیروهای سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی قرار گرفته‌ بود.