العربیه: آمریکا در خلیج عمان محموله هرویین از مبدا ایران و افغانستان کشف کرد

ارزش تقریبی این محموله، ۸۵ میلیون دلار آمریکا برآورده شده و شامل دو تن و ۴۱۰ کیلوگرم هروئین است

خدمه قایق سعی داشتند در زمان نزدیک شدن نیروهای آمریکایی، بیش از ۶۰ درصد محموله را در آب بریزند - COMBINED MARITIME FORCES / AFP

نیروی دریایی آمریکا روز سه‌شنبه از کشف یک محموله بزرگ مواد مخدر در آب‌های خلیج عمان خبر داد. ارزش تقریبی این محموله، ۸۵ میلیون دلار آمریکا برآورده شده و شامل دو تن و ۴۱۰ کیلوگرم هروئین است. این بزرگ‌ترین محموله کشف‌شده مواد مخدر در سال جاری در منطقه خاورمیانه به‌شمار می‌رود.

بخش عربی شبکه خبری العربیه در گزارشی نوشت: مبدا این محموله بزرگ مواد مخدر ایران و افغانستان است.

ناوگان پنجم ایالات متحده این محموله بزرگ مواد مخدر را پس از رهگیری یک قایق ماهیگیری به‌هنگام ورود به آب‌های بین‌‌المللی کشف کرده است.

این شناور درست در مسیری شناسایی و توقیف شد که معمولا شناورهای قاچاق مواد مخدر، قاچاقچیان اسلحه و سایر جرایم سازمان‌یافته بین‌المللی از آن استفاده می‌کنند.

بر پایه گزارش‌ها، خدمه قایق ماهیگیری سعی داشته‌اند در زمان نزدیک شدن نیروهای آمریکایی، بیش از ۶۰ درصد محموله را در آب بریزند و نابود کنند.

در بیانیه روز سه‌شنبه نیروی دریایی آمریکا جزئیات بیشتری اشاره نشده اما آمده که نیروهای آمریکایی حاضر در واحد ۱۵۰ این محموله بزرگ مواد مخدر را کشف کرده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

واحد ۱۵۰ یک گروه ضربت بین‌المللی و چند‌ملیتی، متشکل از نیروهای ۳۴ کشور مختلف است که در حال حاضر رهبری دوره‌ای آن با عربستان سعودی است. 

این نیروی دریایی مشترک در بحرین مستقر است و فرماندهی آن با ناوگان پنجم ایالات متحده است. این نیروی دریایی مشترک عمدتا علیه قاچاق و جرایم سازمان‌يافته بین‌‌المللی در دریای عمان و خلیج فارس عمل می‌‌کند. 

ماه پیش نیز نیروی دریایی ایالات متحده یک محموله ۶۴۰ کیلویی از ماده مخدر متامفتامین را در آب‌های خلیج عمان شناسایی و توقیف کرد. ارزش این محموله هم ۳۹ میلیون دلار آمریکا ارزیابی شد. خدمه این شناور قاچاق شهروندان ایران معرفی شدند.

بیشتر از جهان