حمایت شاهزاده رضا پهلوی و ۲۱ چهره سرشناس از اعتراضات و اعتصابات

این افراد در اولین اطلاعیه خود از اعتصاب سراسری معلمان حمایت کردند

شاهزاده رضا پهلوی و شماری از چهره‌های سرشناس در اطلاعیه‌ای از اعتراضات و اعتصابات ملت ایران علیه حکومت جمهوری اسلامی حمایت کردند. در این اطلاعیه که روز سه‌شنبه پنجم مهر منتشر شد از اعتصاب سراسری اعلام شده از سوی معلمان  برای روز چهارشنبه حمایت شده است. آنها  از مادران و پدران دانش آموزان درخواست کرده‌اند که آنان را به مدرسه نفرستند.

این اطلاعیه می‌گوید «روزها دست از کار می‌کشیم و شب‌ها در کوچه‌، خیابان‌، بر فراز بام‌ها، سواره یا پیاده فریاد اعتراض سر می‌دهیم.»

 این اطلاعیه همچنین از سایر اقشار و گروه‌های مختلف جامعه ایران مانند کارگران، بازاریان، دانش‌آموزان، دانشجویان، کامیون‌داران و اتوبوس‌رانان، خواسته است که  اعتصاب کرده و دست از کار بکشند. این اطلاعیه می‌گوید اعتصابات سراسری از روز چهارشنبه شروع می‌شود .

این اطلاعیه گفته است حرکت پرتوان و سراسری زنان و جوانان شجاع ايران زمين در اعتراض به قتل ژينا امينى‌، خيابان‌هاى ايران را فتح و پایه‌های حاكميت جمهوری اسلامی را به لرزه درآورده است. بنابر گفته این اطلاعیه اين جنبش ملى كليت نظام را به چالش كشيده و می‌رود تا آن را سرنگون سازد.  امضا کنندگان این بیانیه گفته‌اند به منظور حمايت موثرتر از این حرکت، ایجاد هماهنگی لازم میان حوزه‌هاى متفاوت برای حمایت از ادامه اعتراضات و اعتصابات ضروری است و امضاء کنندگان این بیانیه قدم اول را برداشته و می‌کوشند ضمن هماهنگی با دست‌اندرکاران این کارزار، پشتیبانی جهانی از این انقلاب را هم جلب نمایند.

اطلاعیه همچنین از همه سازمان‌ها و جريانات سياسى، شخصيت‌ها و تشكل‌هاى مدنى دعوت کرده با اين هماهنگی ملى كه بنا به حساسيت لحظه، آغاز بكار كرده، همراه شوند.

 اسامی امضا کنندگان این اطلاعیه به این شرح اعلام شده است.

تورج اتابکی

فریدون احمدی

فرامرز اصلانی

مهناز افخمی

نازنین انصاری

شاهین براتپور

مهران براتی

مرتضی برجسته (مرتضی)

نازنین بنیادی

خسرو بیت‌اللهی

رضا پهلوی

ابراهیم حامدی (ابی)

محسن سازگارا

کریم شامبیاتی

حسن شریعتمداری

یزدان شهدایی

رضا مریدی

حسن منصور

شاهین نجفی

آذر نفیسی

مسعود نقره کار

عطا هودشتیان

این فهرست ادامه دارد.