ابراز نگرانی کمپین حقوق بشر در ایران از سرکوب خشن اعتراض‌ها

کمپین حقوق بشر در ایران از رهبران جهان خواست مقامات جمهوری اسلامی را برای توقف سریع سرکوب خشن معترضان تحت فشار قرار دهند

کمپین حقوق بشر در ایران در ششمین روز اعتراض‌های مردمی در ایران در اعتراض به کشته شدن مهسا امینی، از افزایش شمار کشته‌شدگان به ۹ نفر و سرکوب خشن معترضان ابراز نگرانی کرد.

کمپین حقوق بشر در ایران از رهبران جهان خواست مقامات جمهوری اسلامی را برای توقف سریع سرکوب خشن معترضان تحت فشار قرار دهند.

مهسا امینی تنها دو ساعت پس از بازداشت گشت ارشاد پس از سکته مغزی و قلبی به کما رفت و روز جمعه در بیمارستان کسری تهران جان باخت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پدر مهسا امینی در چند مصاحبه روایت حکومتی درباره اینکه دخترش بیمار بوده است را به شدت تکذیب کرده و تاکید دارد که دخترش مورد ضرب‌و‌شتم شدید قرار گرفته است.

از همان ساعات اولیه اعلام خبر انتقال مهسا امینی به بیمارستان، اعتراض‌ها در تهران آغاز شد و به سرعت به شهرهای دیگر و سقز، زادگاه مهسا امینی گسترش پیدا کرد.

در این اعتراض‌ها، زنان معترض روسری‌های خود را به آتش می‌کشند و شعارها علیه مقامات ارشد جمهوری اسلامی است.

در سال‌های اخیر اعتراض‌های متعددی در ایران انجام شده است که رفته رفته فاصله آنها به‌یکدیگر نزدیک‌تر شده است. یکی از بزرگترین اعتراض‌ها در آبان ۹۸ بود که به گزارش رویترز ۱۵۰۰ کشته به جا گذاشت.