گوی سلطنت، تاج و عصای ملکه چگونه در مراسم خاکسپاری روی تابوت ثابت ماند؟

این یادگار‌های سلطنتی سابقه بر هم زدن تشییع یک پادشاه را دارند

نمادهای سلطنتی زینت‌بخش تابوت ملکه قبل از دفن او، در جای خود ثابت شده بودند تا از هرگونه حادثه ناگوار در جریان مجموعه آیین‌های طولانی تشییع جلوگیری شود.

تاج پادشاهی حکومتی، گوی و عصای سلطنتی از زمان تاج‌گذاری ملکه تا لحظاتی قبل از پایین رفتن تابوتش در زمین کلیسای سنت جورج در روز دوشنبه، ملکه را همراهی کردند.

این یادگارهای سلطنتی که معمولا در برج لندن نگهداری می‌شوند، برای مراسم ادای احترام عمومی به پیکر ملکه روی تابوت علیاحضرت قرار داده شدند و با او از تالار وست‌مینستر به کلیسای وست‌مینستر و سپس به وینزر رفتند.

تماشاگران مراسم تشییع متحیر بودند این سه شیء، که یکی از آن‌ها کروی است، چگونه در طول این سفر در جای خود ثابت مانده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ویدیوها حاکی از آن بود که برای محکم کردن آن‌ها سر جایشان، بست‌های مخصوصی به تابوت متصل بود.

گوی سلطنتی با میخی کوچک زیر آن، روی پایه‌ای بر سطح چوب بلوط تابوت ثابت شده بود.

تاج بر بالش بنفشی قرار داشت؛ نقطه‌ای ظاهرا نامطمئن که با یک زائده محکم، ثابت شده و سرپوش ملکه روی آن قرار گرفته بود.

میله‌هایی که محتاطانه از زیر پرچم استاندارد سلطنتی بیرون زده بودند، عصا را تا زمانی که آن را بردارند، کمی بالاتر از در تابوت سرب‌‌پوش ثابت کرده بودند.

محکم کردن این یادگاری‌ها در جای خود تلاشی برای جلوگیری از هرگونه اتفاق نامطلوب در جریان رویدادی غمبار بود که در سراسر جهان تماشا می‌شد.

در یک مراسم خاکسپاری سلطنتی قبلی، برای جورج پنجم، پدربزرگ ملکه، در سال ۱۹۳۶، صلیب مالتی که زینت‌بخش تاج او در دوران سلطنتش بود، حین مراسم تشییع سقوط کرد.

این صلیب یاقوت کبودی داشت که ادعا می‌شد متعلق به ادوارد خستو در قرن یازدهم است.

وقتی هیئت تشییع به حیاط قصر جدید بیرون تالار وست‌مینستر وارد شد، صلیب از روی تاج سقوط کرد و بیم آن می‌رفت که بدیمن باشد. دقیقا یک سال بعد، با کناره‌گیری ادوارد هشتم، بزرگ‌ترین بحران در تاریخ سلطنت مدرن رخ داد.

این سه یادگاری قرار‌گرفته روی تابوت ملکه جزو جواهرات سلطنتی‌اند و قدمت آن‌ها به سال‌های ۱۶۰۰، یعنی زمان سلطنت خاندان استوارت‌، می‌رسد.

عصای حکومتی مزین به صلیب از زمان چارلز دوم در سال ۱۶۶۱، در تمام تاج‌گذاری‌ها استفاده شد. گوی سلطنتی نیز متعلق به همان دوره است.

هر دو شیء از قدیم در زمان تاج‌گذاری، به نشانه قدرت و مسئولیت به پادشاه داده می‌شدند.

(استفاده از) تاج سلطنتی قرن‌ها یک سنت بود؛ اگرچه تاج فعلی در سال ۱۹۳۷ ساخته شد تا جایگزین تاج ساخته‌شده برای ملکه ویکتوریا در سال ۱۸۳۸ شود.

برداشتن این سه یادگاری از روی تابوت ملکه نمادی از پایان دوره خدمت او به مردم بود.

© The Independent

بیشتر از جهان